جستجو

فیلم «داشتن» ساخته‌ سیدمرتضی سبزقبا برای حضور در بخش Video Library بیست‌و‌یکمین دوره‌ بازار بین‌المللی سی‌و‌ششمین جشنواره‌ جهانی فیلم فجر انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این فیلم به زندگی مریم و مالک، زن و مرد جوانی می‌پردازد که چند ماهی است از هم جدا شده‌اند و هر هفته مریم فرزندشان را به کارگاهی می‌برد که مرد در آن‌جا مشغول به کار است تا به حکم دادگاه مالک فرزندش را ببیند.

برخی از عوامل تولید این فیلم عبارتند از:

تصویربردار: امیر علی‌ویسی- تدوین: فرید دغاغله- صدابردار: محمد توریوریان- صداگذار: حسین قورچیان- طراح صحنه، لباس و گریم: حمید نورآبادی- عکاس: امین نظری- تصویربردار پشت‌صحنه: حمید تجلی‌فرد- رنگ‌آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره‌چیان، سیندخت رحیمیان(استودیو ضد نور)- دستیار تصویربردار: علیرضا مرادی، جمیل نصیری- منشی‌صحنه: فاطمه‌ی سیاح‌طرفی- مدیر تولید: حسین علیزاده- مترجم: سید عزیز رودبندی، سید محمود ژولایی باقری- تیتراژ: سید مرتضی سبزقبا، حجت کایدخورده- بازیگران: محسن مستکین، حسین قبیتی‌نسب، فاطمه‌ی سیاح‌طرفی، حمید کوتیانی، نرگس میریه و با حضور: امیرحسام معینی‌راد- تهیه‌کننده: سیدمرتضی سبزقبا، انجمن سینمای جوانان آبادان.

فیلم داستانی «داشتن» تا به حال در بخش مسابقه‌ بین‌الملل چهل‌و‌هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «رشد» مشهد مقدس، پنجاه‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوان «اروند» آبادان، پانزدهمین جشن تصویر سال تهران و نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای فیلم کوتاه «کهگیلویه» دهدشت حضور داشته و در پنجاه‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوان «اروند» نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین تصویربرداری، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی شده و لوح تقدیر بهترین صداگذاری نخستین جشنواره‌ی منطقه‌ای فیلم کوتاه «کهگیلویه» دهدشت را دریافت کرده است.

به گزارش دبیرخانه‌ی جشنواره‌ جهانی فیلم فجر با توجه به موفقیت‌های بین‌المللی سینمای ایران، نخستین بازار بین‌المللی فیلم ایران (IFM) در سال ۱۹۹۸ همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از ماه فوریه آغاز به کار کرد. در شرایطی که مجله‌ تایمز در شماره‌ ویژه‌ هزاره به سینمای ایران عنوان «خانه‌ قابل‌اتکاءترین صنعت فیلم هنری جهان» را داده بود، بازار فیلم ایران در گام‌های اول با حضور غرفه‌داران ایرانی و برنامه‌ریزان رویدادهای فرهنگی و خریداران بین‌المللی کار خود را آغاز کرد و به شکل جدی به نمایش محصولات جدید سینمای ایران برای شرکت‌کنندگان بازار مبادرت ورزید.

در سال ۲۰۰۴، در هفتمین دوره‌ بازار، با هدف برگزاری رویدادی مهم در مبادلات فرهنگی در منطقه، برای نخستین‌بار از شرکت‌های بین‌المللی جهت توزیع محصولات‌شان در بازار دعوت به عمل آمد. به این ترتیب، به تدریج بازار بین‌المللی فیلم ایران به محلی تاثیرگذار برای عرضه‌ فیلم‌ها، معرفی ظرفیت‌های تولید در ایران و همچنین برنامه‌های تلویزیونی که در منطقه تولید شده، بدل شد. این رویداد فضای مناسبی برای آشنایی و تبادل‌نظر و ایجاد فرصت‌های همکاری میان تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، غرفه‌داران و فروشندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران و کشور‌های خارجی را فراهم می‌کند.

گفتنی‌ست،  سیدمرتضی سبزقبا پیش از این با فیلم «آن‌ها» در نوزدهمین دوره‌ بازار بین‌المللی سی‌و‌چهارمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر حضور داشته است.

بیست‌و‌یکمین دوره‌ بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران، به عنوان یکی از بخش‌های مهم سی‌و‌ششمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر، از تاریخ ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ هجری خورشیدی مطابق با ۱۹ تا ۲۷ آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی در تهران برگزار می‌شود.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *