جستجو

رییس سازمان سینمایی در آستانه روز ملی سینما به دیدار منیژه حکمت که به تازگی جراحی داشته است و محمدعلی کشاورز پیشکسوت بازیگری رفت. در ادامه ملاقات های رییس سازمان سینمایی با هنرمندان به مناسبت روز ملی سینما، حجت الله ایوبی و هیات همراه عصر جمعه ۱۹ شهریور ماه به دیدار منیژه حکمت رفتند تا حال او را پس از عمل جراحی جویا شوند.
منیژه حکمت در این ملاقات صمیمانه ضمن تشکر ویژه از محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر و حجت الله ایوبی بیان کرد: در روزهایی که به دلیل بیماری حال و روز خوبی نداشتم، اکثر مدیران سینمایی، هنرمندان و اهالی مطبوعات به دیدارم آمدند و جویای حالم شدند که این باعث قوت قلب من بود. وقتی کسی بیمار می شود باید خیلی بیشتر حواسمان به او باشد. من این را وقتی فهمیدم که خودم تجربه اش کردم. اهالی هنر روح حساس تری دارند و از خداوند ممنونم که این لطف را به من داشت تا دوستان خوبی در حوزه سینما و مسئولان داشته باشم.
این تهیه کننده و کارگردان سینما ضمن تشکر از تیم پزشکی بیمارستان پارس بیان کرد: تمامی پرسنل این بیمارستان واقعاً زحمت کشیدند و نسبت به کارشان متعهدانه عمل کردند. وقتی یک تیم پزشکی به درستی با بیمارش ارتباط می گیرد، بیمار به او اعتماد می کند و خیالش از بابت همه چیز راحت است. به نظر من وظیفه وزارت بهداشت این است که بین پزشکان متعهد با کسانی که نسبت به کارشان پاسخگو نیستند، تفاوت قائل شود. من حتی می توانستم این عمل جراحی را در آلمان انجام دهم اما همه گفتند پزشکان ایرانی کارشان بهتر است. به نظر من باید تیم خوب و تیم بد از هم جدا شوند و کسی را که پاسخگوی تعهداتش نیست جریمه کنیم.
وی همچنین اشاره کرد: در رابطه با اتفاقی که برای عباس کیارستمی افتاد من هم شدیداً معترضم اما این مساله نباید کل جامعه پزشکی را زیر سوال ببرد.

حکمت: شفاف سازی شود پول این همه جشنواره سینمایی از کجا می آید

منیژه حکمت در این ملاقات به بحث تنوع جشنواره های سینمایی اشاره کرد و افزود: این روزها یک سوال بزرگی در ذهن من وجود دارد و آن اینکه این همه جشنواره های گوناگون سینمایی که هر روز با عنوانی جدید آغاز به کار می کنند، دقیقاً چه کاربردی برای سینمای ایران دارد؟ بهتر است بودجه ای که برای این رویدادها در نظر می گیرند علنی شود تا ما بدانیم که هزینه این جشنواره ها چقدر است و اینکه چرا نهادهای سینمایی برای سینماگران هیچ وقت بودجه لازم ندارند و واقعا برای من سوال است که مثلا جشنواره هایی که تاکنون برگزار شد، چه کاربردی برای محیط زیست و یا جامعه پزشکی داشت.

وی تاکید کرد: برگزارکنندگان این رویدادها همه دوستان خود من هستند ولی به من نظر من باید بودجه همه اینها حتی جشنواره فیلم فجر هم شفاف سازی شود، چرا که این پول ها به نام سینما هزینه می شود و اهالی سینما باید بدانند که در چه راهی پول ها و توسط چه کسانی خرج می شود.

۲۲۰۲۷۵۲

بعد از ملاقات مسئولان سینمایی با منیژه حکمت، حجت الله ایوبی و هیات همراه به دیدار محمدعلی کشاورز رفتند تا به مناسبت روز ملی سینما با این هنرمند پیشکسوت دیدار کنند.

کشاورز: آنها که به خارج رفتند چه خروجی ای داشته اند؟

کشاورز در این دیدار به تحولی که این روزها در سینمای ایران رخ داده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حضور مسئولان متعهد، سینما الان به سمت خوبی پیش می رود و من متاسفم که عده ای از جوانان فعالیت در خارج از کشور را انتخاب کرده اند. کسانی که این مسیر را برای خودشان برگزیده اند واقعا تاکنون چه خروجی داشته اند؟

حجت الله ایوبی در واکنش به این صحبت ها بیان کرد: همه ما باید به هم کمک کنیم تا فضای فعالیت هنری برای جوانان در مملکت خودمان فراهم شود. امثال محمدعلی کشاورز برای سینمای این مملکت بسیار زحمت کشیده است و جوانان هم باید بمانند تا خانه پدری را آباد کنند.

محمد علی کشاورز نیز در ادامه این صحبت ها بیان کرد: یک هنرمند ایرانی اول باید سرزمین خودش را بشناسد و زندگی، روابط و آدم های کرد، لر، ترک و بلوچ را لمس کند. من واقعاً خوشحالم از اینکه افرادی چون عباس کیارستمی و اصغر فرهادی افتخار مملکتشان شده اند. امیدوارم جوانان گول ظاهر را نخورند و در سینما به دنبال چهره شدن نباشند. هر کس در این زمینه فعالیت می کند باید نام ایران را در جهان بیشتر درخشان کند و هیچ انتظار کمک از دولت نداشته باشند. با اینکه مدیران امروز برای جوانان خیلی زحمت می کشند، اما نصیحت من به آنها این است که روی پای خودشان بایستند و به تلاش خودشان متکی باشند.

حجت الله ایوبی نیز بیان کرد: خوشبختانه امروز اشتیاق مردم نسبت به سینما بیشتر شده و با حضور جوانانی که در این عرصه فعالیت می کنند، چشم انداز سینمای ایران را روشن می بینم.

کشاورز با اشاره به حضور آنتونی کوئین در ایران بیان کرد: وقتی او به کشور ما آمد، ما با هم ملاقات کردیم و او سوال های زیادی از کشور ما داشت. ما بعد از این دیگر سینماگران نجیبی مثل علی حاتمی و اکبر خواجویی که با آثارشان ایران را به دنیا معرفی کردند، نخواهیم داشت. امیدوارم جوانان هم راه این هنرمندان را پیش بگیرند.

حجت الله ایوبی در پایان این دیدار اشاره کرد: روز ملی سینما، روز شماست و اگر امروز از هنر ما باقی مانده به این خاطر است که شما به حرف هایی که زده اید، عمل کرده اید. همه مردم ایران و حتی همه کسانی که در کشورهای مختلف مثل تاجیکستان «پدرسالار» و دیگر آثار شما را دیده اند دوستتان دارند.

محمدعلی کشاورز در پایان این ملاقات از محمد سرافراز و عبدالعلی علی عسکری رییس سابق و فعلی سازمان صدا و سیما تشکر کرد.

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *