جستجو

جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان با نمایش همزمان فیلم محمد رسول الله (ص) در سه سینمای این شهر گشایش یافت.
جشنواره فیلم اسلامی روسیه با محمد رسول الله (ص) آغاز شد
به گزارش ایرنا، مجید مجیدی کارگردان این اثر امروز (سه شنبه) پیش از نمایش فیلم با اشاره به استقبال خوب تماشاگران روسی در چندین برنامه نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ، حضور پر ازدحام بینندگان در قازان را نشانه توجه به پیام صلح و دوستی دین اسلام خواند.
مجیدی اظهار کرد: فیلم بدون اینکه دیده شود از سوی برخی علمای عربستانی و مصری تحریم شد، اما مورد استقبال مسلمانان کشورهای مختلف بویژه چند دوره نمایش آن در روسیه قرار گرفت.
فیلم محمد رسول الله(ص) با زیرنویس روسی با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در مسکو و دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم مسلمانان در قازان اکران شد.
همچنین با توجه به استقبال صورت گرفته در روسیه، نمایش عمومی و سراسری این فیلم در شهرهای مختلف روسیه در برنامه های آینده فرهنگی ایران قرار گرفته است.
هدف جشنواره یک هفته ای فیلم مسلمانان قازان با شعار «از طریق گفت وگوی فرهنگ ها، به سوی فرهنگ گفت وگو»، گسترش بین المللی صلح، گذشت، مدارا و بیان شیوه های نو برای ایجاد گفتمان بین ملت ها با استفاده از هنر هفتم اعلام شده است که با برنامه ریزی وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان، شهرداری قازان، شورای مفتیان روسیه و با حمایت رییس جمهوری تاتارستان آغاز شده است.
بیش از ۷۰۰ اثر از ۵۰ کشور در دوازدهمین جشنواره فیلم مسلمان قازان مورد داوری قرار می گیرد که ۴۴ فیلم در بخش های مختلف سینمایی، مستند و انیمیشن از ایران است و از میان آنها ۶۰ اثر از ۳۳ کشور در بخش مسابقه حضور دارند.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *