جستجو

 

انجمن سینمای جوانان لاهیجان از کیومرث، مصطفی و مهدی صفابخش، عکاسان پیشکسوت لاریجانی، تجلیل کرد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پنجشنبه ۸ آذر در سالن اجتماعات اداره اصناف شهرستان لاهیجان مراسم تجلیل از کیومرث، مصطفی و مهدی صفابخش از عکاسان پیشکسوت لاهیجانی به همت  انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر لاهیجان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شد.

این برنامه با حضور دکتر  ذبیح ا…نیکفر نماینده مردم لاهیجان و رودبنه در مجلس شورای اسلامی،اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان (شعربافان، جنابی،پوریاسری،طیران و تمیزکار)،مرتضی  یوسف‌پور مدیر انجمن سینمای جوانان استان گیلان، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان،  محمود صفارنیا نایب رئیس اول اتاق اصناف لاهیجان ، اسفندیار نوروزی رئیس صنف عکاسان و تصویربرداران شهرستان لاهیجان ، بهمن مشفقی  محقق و نویسنده فعال لاهیجانی و جمع کثیری از فرهیختگان،هنرمندان، نویسندگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ساسان عادلی رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان ضمن خوشامدگویی به حضار به معرفی برادران صفابخش پرداخت و از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این برنامه تشکر کرد . پس از آن کبری علی‌پور  محقق، مدرس و عکاس فعال گیلانی در خصوص سابقه هنر عکاسی برادران صفابخش مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه کلیپی از مصاحبه با کیومرث صفابخش که توسط فرزاد رئوفی  از عکاسان فعال لاهیجانی تهیه شده بود برای حضار  پخش شد و پس از آن علی‌اکبر شاهانی از هنرمندان  و نویسندگان لاهیجان خاطراتی را در مورد فعالیت عکاسی برادران صفابخش  بیان کرد.

خوانش  متن ستایش گونه‌ای  از احمدمیر احسان از نویسندگان و منتقدین  و مستندسازان شاخص لاهیجانی توسط نیما حسندخت از هنرمندان عرصه نمایش لاهیجان از دیگر بخشهای این برنامه بود که در آن میر احسان ضمن قدردانی از بانیان این مراسم تجلیل، در خصوص هنر عکاسی و فعالیت  شایسته و درخور برادران صفابخش مطالب مبسوطی را بیان داشت .

در ادامه برنامه  فیلم مستندی به تهیه کنندگی مهرداد عکاس و فیلمساز لاهیجانی  پخش شد که در آن  بهمن مشفقی،  اکبر شاهانی، محمد تقی محیطی اصلی، هوشنگ ضیاء شمس، محمد‌تقی‌ لون آمیز ، حسین توکلی، محمدرضا صفابخش  و مهرداد گرامی در خصوص سابقه عکاسی برادران صفابخش به بیان مطالبی می‌پردازند.

 در پایان  این مراسم پس از  اجرای چند قطعه آهنگ فولکلور توسط  محمدی از هنرمندان عرصه موسیقی لاهیجان، با اهدای لوح و جوایزی از سوی شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوان و اتاق اصناف  از برادران  صفابخش تقدیر به عمل آمد.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *