جستجو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تایید جایگاه بنیاد سینمایی فارابی در فضای فرهنگی کشور هر گونه تصمیم برای انحلال این بنیاد را رد کرد. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره برخی خبرهای تایید نشده مبنی بر امکان انحلال بنیاد سینمایی فارابی و واگذاری کامل وظایف آن به بخش خصوصی گفت: اصلا چنین بحثی مطرح نبوده است. فارابی یک برند برای کشور است و بسیار جایگاه ارزشمندی دارد. این بنیاد از سال ۶۲ که تاسیس شد دارای اساسنامه است و مگر می شود این بنیاد را منحل کرد.
وی ادامه داد: در یک دوره ای سازمان میراث فرهنگی و سازمان بازرسی کل کشور به ما فشارهایی وارد می کردند مبنی بر اینکه ساختمانی که در حال حاضر در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است و کنار موزه آبگینه است باید جزو موزه باشد و بنیاد از اینجا منتقل شود. ما با دلیل اثبات کردیم که پیش از انقلاب نیز این بخش جدای از موزه بوده و فعالیت فرهنگی و هنری در آن صورت می گرفته است. 
جنتی با تاکید بر اینکه بنیاد سینمایی فارابی در سطح جهانی شناخته شده است در پایان گفت: اتفاقا اساسنامه بنیاد سینمایی فارابی می گوید اینجا نهادی غیر دولتی است. منطقا هم نباید همه نهادهای فعال فرهنگی و هنری دولتی باشند.  

نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *