جستجو

دومین دورۀ جشنواره فیلم و عکس راه آهن دوشنبه، ۱۴ اسفند با معرفی نفرات برگزیده این جشنواره در تالار غدیر ساختمان مرکزی راه آهن به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراسم اختتامیه دومین دوره از جشنواره عکس و فیلم راه‌آهن با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری و وزارت راه و همچنین هنرمندان کشور، دوشنبه چهاردهم اسفندماه طی مراسمی در تالار غدیر راه‌آهن برگزار شد.

برپایه این گزارش، برگزیدگان بخش فیلم در بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی و ۹۰ ثانیه‌ای به شرح زیر معرفی شدند:
پناه بر خدا رضایی برای فیلم پیرمرد و خط نفر اول جشنواره در بخش فیلم کوتاه داستانی شناخته شد و محمد صوفی عنوان نفر دوم را برای فیلم روی خط به دست آورد.
سیف الله یزدانی از قم که فیلم بوی بودنت نباشد را به جشنواره آورده بود، نفر سوم بخش فیلم کوتاه داستانی شد و از محمدرضا دهستانی دیگر هنرمند شهر قم هم برای فیلم نظر توسط هیئت داوران تقدیر به عمل آمد.
در این دوره از جشنواره ۱۶ فیلم بلند داستانی هم در بخش (تقدیر) به نمایش درآمدند که طی مراسم اختتامیه، از مهدی فردقادری دعوت شد تا جهت کسب عنوان اصلی این بخش که برای فیلم جاودانگی به او تعلق گرفته بود، روی سن بیاید.
در بخش مستند ورس اثر جواد وطنی هنرمند تهرانی عنوان اول را به دست آورد ومحمد فرزین‌نیا از تبریز برای فیلم قونقا نفر دوم شد.
مصطفی رزاق کریمی، مستندساز ایرانی که با فیلم پرواز هدهد به جشنواره راه‌آهن آمده بود هم در این بخش عنوان سوم را به دست آورد.
تقدیر هیئت داوران در این بخش به یاسر طالبی از مازندران برای مستند رویای آهنی تعلق گرفت و از پناه بر خدا رضایی که برنده اول، در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی بود هم برای مستند من و زندگی که دیگر اثر او در این جشنواره به حساب می‌آمد، تقدیر شد.
سپس، ایوب مروانی‌پور از اهواز جایزه نگاه ویژه هیئت داوران در بخش مستند را برای فیلم پل سیاه کسب کرد و در بخش راه‌آهن و دفاع مقدس از مجید قربانی، هنرمند اهل ساری برای فیلم گل چه پایان قشنگی دارد تقدیر شد.
در بخش پویانمایی‌ مهدی خرمیان از تهران با فیلم سوزنبان نفر اول این بخش شناخته شد و فاطمه بهمنی‌زاده از شیراز عنوان دوم را برای فیلم زیپ به دست آورد.
نرگس رستمی‌معز هم که از همدان دیدبان را به جشنواره آورده بود، توانست عنوان سوم را به خودش اختصاص بدهد.
در این بخش از رباب ناطقی، هنرمند زنجانی که فیلم حق تقدم را ساخته بود توسط هیئت داوران جشنواره تقدیر به عمل آمد.
بخش فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره راه‌آهن هم سه برنده و یک اثر تقدیرشده داشت.
کاظم قلی‌زاده از اردبیل برنده اول این بخش به حساب می‌آمد که فیلم ۹۰ ثانیه‌ای رویای قطار را در جشنواره نمایش داده بود و علی عرفان‌فرهادی از تهران با من و تو ما ۱ نفر دوم شد.
غزل اسدزاده از تهران هم برای فیلم سه خط موازی در این قسمت از رقابت جشنواره، نفر سوم شد.
در انتها یعقوب جدیری از تبریز برای فیلم قونقا توسط داوران جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.
جایزه اول بخش فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای همکاران تعلق گرفت به سیدجواد میرآقازاده از تهران برای فیلم تلنگر
حسین جوادی از تهران و با فیلم راه‌آهن ایران برگزیده عنوان دوم شد.
علیرضا اخوان دیلمی سومین تهرانی حاضر در این بخش از جشنواره بود که برای فیلم مستند کانتینر دوبل از او تقدیر شد.
جعفر عیسی از گرگان هم شایسته تقدیر هیئت داوران در بخش ۹۰ ثانیه‌ای ویژه همکاران برای فیلم عبور شناخته شد.
دومین جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن اسفند ماه ۹۶ با دبیری ابوالفضل جلیلی در بخش فیلم و مهدی آشنا در بخش عکس و با موضوعات راه‌آهن و تاریخ، راه‌آهن، سفر و گردشگری، راه‌آهن، ایمنی و آسایش، راه‌آهن و محیط زیست، راه‌آهن و توسعه پایدار، راه‌آهن و خانواده، راه‌آهن، بازرگانی و تجارت، راه‌آهن و دفاع مقدس برگزار شد.

 

«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *