جستجو

کارگاه سینمای تجربی با حضور «شهرام مُکری» در یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه سایه برگزار می‌شود.

به گزرش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، کارگاه سینمای تجربی با حضور «شهرام مُکری» روز شنبه ۲۳اردیبهشت ماه ساعت ۱۲ تا ۱۵ در محل سالن سینمای دانشگاه سوره برگزار خواهد شد. در این جشنواره چند کارگاه تخصصی از جمله کارگاه فیلمنامه‌نویسی با موضوع سریال‌نویسی توسط «هادی مقدم‌دوست»، کارگاه تخصصی تئوری‌های فیلم با حضور «شاهپور شهبازی» و کارگاه تخصصی سینمایی توسط حمید نعمت‌الله، برگزار می‌شود.

شهرام مُکری، فیلم‌نامه‌نویس، تدوین‌گر و کارگردان، فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است. وی با ساخت فیلم «ماهی و گربه» توانست جایزه ویژه بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز را در سال ۲۰۱۳ به دلیل «محتوای خلاقانه» از آنِ خود کند. از دیگر آثار کوتاه و بلند وی می‌توان به: طوفان سنجاقک، محدوده دایره، «آندوسی»، «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر»، مستند «اردک آبی»، «خام، پخته، سوخته» و … اشاره کرد. فیلم کوتاه «خام، پخته، سوخته» در بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران موفق به دریافت تندیس جشنواره بهترین فیلم تجربی در بخش مسابقه بین‌الملل گردید.

گفتنی است با امضای تفاهم‌نامه‌ای از سوی این جشنواره با انجمن سینمای جوانان ایران، به نفرات اول تا سوم، کمک هزینه ساخت فیلم‌نامه‌های برگزیده داده خواهد شد.

جشنواره داخلی فیلم کوتاه سایه از سال ۱۳۸۴ به صورت مستقل و خودجوش، با همت دانشجویان سینمای دانشگاه سوره کار خود را آغاز کرد و هر ساله توسط دانشجویان سینمای دانشکده هنر سوره و با هم‌یاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه و مدیر گروه سینما، برگزار می‌شود و تنها آثار کوتاه شامل فیلم کوتاه داستانی (تا ۳۰دقیقه)، مستند (تا ۴۰دقیقه)، انیمیشن و … در آن به نمایش در می‌آیند. از میان ۱۵۰ فیلم متقاضی شرکت در این دوره جشنواره، در مجموع ۴۳ اثر به بخش اصلی شامل دو بخش مسابقه ۳۳ اثر و جنبی ۱۰اثر، راه پیدا کردند.

یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه سایه ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در سالن سینمای دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *