جستجو

حبیب باوی‌ساجد با دو فیلم مستند «أود أرجع» (پرتره‌ای از ملا فاضل سکرانی) و «خدوج، ژاندارک مغرب»، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، «ملا فاضل سکرانی» که نامدارترین شاعر معاصر عرب خوزستان و پدیدآورنده‌ی نوعی از شعر عربی ذیل عنوان “ابوذیه” است، از ده سالگی به سرودن شعر پرداخت و در نود سالگی (۲۸ دی ۱۳۹۲) چشم از جهان فرو بست.
عوامل ساخت این فیلم مستند ۴۰ دقیقه‌ای که تولید صداوسیمای مرکز خوزستان است، به این شرح هستند: پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: حبیب باوی‌ساجد؛ تصویربرداران: جمیل عاشورمفرد و ماجد رستمی‌زاده؛ صدابرادار: محمد طایی؛ صداگذاری و تدوین: حبیب باوی‌ساجد و میلاد فرهانیان؛ نویسندگان گفتار متن: ولید آلبوناصر و حبیب باوی‌ساجد؛ گویندگان: محمد سعدونی و الهام لطیفی؛ آهنگساز: نصیر شمه؛ مدیر تولید: تقی آلبوخنفر.
حبیبب باوی‌ساجد (۳۶ ساله) متولد شهر اهواز است و در کارنامه فیلمسازی او، ساخت مستندهای الرماد، لالایی جنگ، قلمرنج، برزیلته، بیداری سینما، جان هفتم، خدوج؛ ژاندارک مغرب و… به چشم می‌خورد که برخی جوایز از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی برای این مستندساز به همراه داشته است.
وی فیلم «خدوج، ژاندارک مغرب» تولید سال ۱۳۹۵ انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را نیز به دبیرخانه‌ی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت تحویل داده است. این فیلم درباره‌ی «خدیجه سلیمانی» زن مغربی است که در زمان اشغال این کشور توسط فرانسوی‌ها، مقابل ارتش فرانسه ایستاد و زندانی و شکنجه شد؛ او اینک به نمادی از آزادی‌خواهی بدل گشته است…
جواد الحادین (تصویربردار)؛ محمدطایی (صدابردار)؛ محسن نوروزی‌پور (صداگذار و تدوینگر)؛ هدی عباسی (گوینده)؛ محمد رمزی (مدیر تولید) و جواد الحادین (عکاس)، از همکاران «حبیب باوی‌ساجد» بعنوان پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی این پروژه مستند ۴۰ دقیقه‌ای هستند.
* مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *