جستجو

فیلم مستند «باغ‌های گمشده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی هادی آفریده، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۵۰ دقیقه‌ای که برای اولین نمایش عمومی تحویل دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت شده، آمده است: «روزی که تهران پایتخت ایران شد، تهران باغ‌شهری وسیع بود که به سرزمین آب و چنار شهرت داشت؛ اما امروزه کمتر اثری از باغ‌های افسانه‌ای تهران باقی مانده است و برج‌ها به جای چنارها از زمین روییده‌اند! مستند «باغ‌های گمشده» به معرفی مهمترین باغ‌های تاریخی تهران و تاثیرات مثبت باغ‌ها در پایداری محیط زیست شهر تهران می‌پردازد. در این مستند روند تخریب تدریجی باغ‌های بزرگ تهران در دویست سال گذشته تا به امروز بررسی می‌شود.»
پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده مستند «باغ‌های تهران» هادی آفریده است. رضا تیموری (تصویربردار)، مهرشاد ملکوتی (صداگذار)، بابک بهرام‌بیگی (تدوینگر)، حسن پور‌شیرازی (گوینده)، محمدرضا شرایلی و میلاد برزگر (آهنگسازان)، اعظم صادقی‌منفرد (مدیر تولید)، روشنک اهرابی (دستیار کارگردان و عکاس) نیز از دیگر عوامل تولید این فیلم هستند. باغ‌های تهران محصول شبکه مستند سیما است.
گفتنی است که «هادی آفریده» تاکنون در بیش از ۱۲۰ جشنواره داخلی و بین‌المللی حضور داشته است و جوایز مختلفی برای ساخت ۳ فیلم کوتاه داستانی نارنجی، سوت، پدر و ۱۴ فیلم مستند فرزندان باغچه‌بان، زیر درختان کاج، مراسم صبحگاهی، نقل گردآفرید، خاطره نی‌آوران، کودکی رنگ‌پریده، درخت فراموش شده، نوزود، کهنه سوار، مقام نوروز، صورت‌خوانی، چنارستان، آفر و نوروز به وقت تهران به دست آورده است. مستند «باغ‌های گمشده» پانزدهمین اثر این فیلمساز است.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *