جستجو

آیین بزرگداشت روز سینما و اختتامیه بیست‌و‌دومین هفته فیلم وعکس انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر نیشابور، برگزار شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، شانزدهمین جشنواره و بیست‌و‌دومین هفته فیلم و عکس نیشابور، چهارشنبه ۲۲شهریورماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

عباس کرخی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم عنوان کرد: باید بحث اکران فیلم فجر را در نیشابور جدی بگیریم؛ به دو دلیل اکران فیلم‌های فجر در این شهر حق نیشابور است یکی سیمرغ که ارتباط عمیقی با نیشابور دارد و دیگری پردیس سینمایی شهر فیروزه که یکی از شناسنامه‌های مهم و ویترین سینمای ایران و جزء ۵ سینمای برتر ایران است؛ این که نیشابور مرکز استان نیست دلیل محکمی برای اکران نشدن فیلم‌ها نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: از سینما هنر و تجربه نیز استقبال خیلی خوبی شده با توجه به این که مخاطب خاص دارد اما با فروش خوبی مواجه است و این نشان می‌دهد که شهر همچنان فرهنگی است. امیدورایم در دهه فجر شاهد اکران بخشی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر نیز باشیم.

 

حسن صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور نیز گفت: نیشابور شهری است که انسان‌های برجسته و بزرگ و هنرمندی دارد که بسیاری از آن‌ها ناشناخته هستند؛ درباره جشنواره فیلم فجر و اکران فیلم‌ها در نیشابور همچنین ایجاد شهرک سینمایی که البته نیازمند برنامه‌ریزی، هماهنگی و تلاش است؛ من به عنوان یک عضو کوچک نهایت همکاری را در این خصوص خواهم داشت.

 

مسعود سلیمانی، رئیس انجمن سینمای جوانان نیشابور نیز ضمن ارائه یک گزارش از فعالیت‌ها و افتخارات انجمن عنوان کرد: امروز هم‌زمان با بزرگداشت روز ملی سینما، انجمن سینمای جوانان نیشابور مفتخر است با تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اقبال هنرمندان طی ۲۲ سال هفته و فیلم و عکس و شانزده سال جشنواره، آن را به یکی از مهم‌ترین رخدادهای فرهنگی و هنری شهرستان نیشابور تبدیل کند؛ امسال نیز با همکاری دانشگاه نیشابور، اداره حفاظت محیط زیست ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، مرکز۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان نیشابور برگزار شد. هدف وچشم‌انداز برگزاری هفته فیلم و عکس این دوره کشف و جذب استعدادهای برتر علاقه‌مند به آموزش فیلم‌سازی وحمایت از این عزیزان که منتهی به تولید حرفه‌ای شود وسیاست انجمن سینمای جوانان حمایت از فیلم‌سازان خلاق و مستعد و تولید آثار فاخر با رویکرد بومی و محلی و میراث ماندگار منطقه است.

وی افزود: ۲۲سال گذشت و حالا این انجمن نیازهای بیشتری را می‌طلبد؛ تاکنون انجمن سینمای جوانان در صحنه‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و… افتخارآفرین بوده است. به جوانان اعتماد کنیم سرمایه این کشور فقط نفت و.. نیست؛ سرمایه هر کشوری جوانان فعال و پرتلاش و خوش فکر آن کشور است؛ باید از آن‌ها حمایت کنیم چرا که شگفتی‌ساز خواهند بود.

این مراسم در پردیس سینمایی شهر فیروزه نیشابور برگزار شد و با اهدای جوایز برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.

نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *