جستجو

نشست تخصصی «هنرمعاصر» در کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ادامه سلسله برنامه‌های دعوت از اساتید و هنرمندان کشور؛ استادآیدین آغداشلو به منظور برگزاری نشست تخصصی هنر معاصر و جشن امضاء آثار به کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان دعوت شد.

برپایه این گزارش، این نشست با همکاری انجمن سینمای جوانان اصفهان، سازمان فرهنگی‌تفریحی شهرداری اصفهان و فروشگاه کتاب فرهنگستان اندیشه  در تاریخ ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۱۵ الی ۱۸ در سالن کتابخانه مرکزی اصفهان برگزارشد و حاضرین با نقطه نظرات آغداشلو در حوزه هنر معاصر آشنا شدند.

آیدین آغداشلو متولد ۱۳۱۹ ؛ نقاش، گرافیست، نویسنده و از هنرمندان شناخته‌شده هنر نوگرا و معاصر است. آثار هنری او به خاطر نمایش اندیشه مرگ و فنای تدریجی و نیز بازآفرینی کارهای مطرح کلاسیک در قالبی نوگرا و سورئال شناخته‌شده‌اند. دو مجموعه « خاطرات انهدام » و « سال‌های آتش و برف » وی ازجمله مهم‌ترین مجموعه‌های هنر نوگرا در ایران به شمار می‌روند.آغداشلو کار طراحی، گرافیک، و نقاشی را از نوجوانی آغاز کرد و در همان جوانی تصویرگر کتاب‌های درسی ایران، مجلات، و مؤسسه‌های خصوصی شد. آغداشلو مدتی مدیریت امور فرهنگی و هنری کشور را بر عهده داشت و به گردآوری هنرهای ایران و جهان در این دفتر کمک کرد. وی همچنین از دست‌اندرکاران راه‌اندازی موزه « هنرهای معاصر تهران » و موزه « رضا عباسی » بود که سرپرستی دومی را نیز مدتی در دست داشت. پس از انقلاب اسلامی، آغداشلو ازجمله نامدارترین استادان نقاشی برای نسل سوم نقاشان نوگرای ایرانی به شمار می‌رود.
او تاکنون تنها دو بار در ایران نمایشگاه فردی برگزار کرده است . نخستین نمایشگاه  در سال ۱۳۵۴ در انجمن ایران و آمریکا در تهران  و دومین نمایشگاه  در آبان ۱۳۹۳ در گالری اثربرپاشده است.

آثار آغداشلو شامل: تعداد زیادی نقاشی‌های نوگرا، صدها نوشته (نقد هنری و سینمایی) ، پژوهش‌های تاریخ هنر، و سفرنامه است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *