جستجو

آرش عباسی که به دعوت جشنواره فیلم میلان در ایتالیا حضور دارد در نشست بررسی هنر امروز ایران گفت: کشوری که کیارستمی و فرهادی دارد طبیعی است که فیلم‌سازی به دغدغه بخش وسیعی از جوانانش تبدیل شود.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این دوره از جشنواره فیلم میلان، در بخش جغرافیای معاصر با عنوان Mappe، چهار هنرمند مستقل از چهار سرزمین مسؤولیت انتخاب فیلم‌هایی را جهت پخش در جشنواره بر عهده داشتند. آرش عباسی نویسنده و کارگردان تأتر، مشاور مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و قائم مقام جشنواره پیشین بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، چهار فیلم کوتاه ایرانی را برای حضور در این برنامه انتخاب کرده بود.

عباسی در نشست بررسی هنر امروز ایران که پیش از اکران فیلم ها برگزار شد گفت: بیشترین حضور بین‌المللی ایران در مجامع هنری مربوط به فیلم کوتاه و بیشترین جوایز کسب شده هم مربوط به فیلم‌سازان فیلم کوتاه است. انجمن سینمای جوانان ایران همچون یک مدرسه وسیع فیلم‌سازی در دورافتاده‌ترین و کوچک‌ترین شهرهای ایران به امر آموزش و تولید مشغول است تا به اشتیاق جوانان فیلم‌ساز پاسخ دهد.

در این برنامه که روز جمعه ٢۵ خرداد برگزار شد، چهار فیلم ایرانی «هنوز نه» به کارگردانی آرین وزیردفتری، «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک، «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری و «کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی، که پیش از این در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضورهای موفقی داشته‌اند، به انتخاب آرش عباسی به نمایش در آمدند.

Mappe  جشنواره‌ای چهار روزه در دل جشنواره فیلم میلان است که امسال هنر خلاقانه چهار سرزمین ترکیه، ایران، اوکراین و مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک را در برداشت.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *