جستجو

هفته فیلم اروپایی در تبریز با نمایش ۸ فیلم کوتاه و ۱ فیلم بلند در چهارمین روز برگزاری به کار خود پایان می‌دهد.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم‌ اروپایی که با مشارکت امور بین‌الملل این انجمن و شبکه مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران (EUNIC)،  از ۲۹آبان‌ماه در تبریز آغاز به‌کار کرده است، امروز با نمایش یک فیلم بلند از کشور آلمان و ۸ فیلم کوتاه از یونان و اتریش، به‌پایان می‌رسد.

 

در فیلم بلند «چهارپادشاه»، به‌کارگردانی ترزا ون التز، دختری ۱۶ ساله که توانایی مقابله با والدین خود را ندارد، تصمیمی اساسی و ناگهانی می‌گیرد و روز بعد خود را در یک واحد اورژانس روان‌پزشکی نوجوانان می‌یابد.کریسمس نزدیک است و میل به هم‌کاری، زیبایی، روشنایی و امید را همراه خود می‌آورد. این فیلم محصول کشور آلمان است.

 

فیلم کوتاه «ادامه دادن»، به‌کارگردانی رافائل هایدر، محصول اتریش، درباره زوج سال‌خورده‌ کشاورزی است که در روستا زندگی می‌کنند.کشاورز برای انجام کارهای روزانه‌اش خری دارد. زمانی که کشاورز متوجه می‌شود که زمان مرگ همراه دیربازش فرارسیده درمی‌یابد که آن حیوان را بیش از آن‌چه که فکرش را می‌کرده دوست می‌دارد.

 

«شب به‌خیر» به‌کارگردانی هنینگ باکهاوس، یک کلیپ موسیقی برای اولین آهنگ از چرخه آهنگ‌های «سفر زمستانی» فرانتس شوبرت و محصول اتریش است.

در فیلم کوتاه «درس‌های رانندگی» به‌کارگردانی واسیلی کالاماکیس، محصول یونان،« نیک» همراه همسر و دخترش راهی سفری به‌سوی خانه پدر و مادر خود در خارج شهر است. به‌زودی معلوم می‌شود که این یک دید و بازدید معمولی نیست و رابطه او با پدرش پُرتنش است… .

«۴ مارس» به‌کارگردانی دیمیتری ناکوس، فیلم کوتاه دیگری محصول یونان است. این فیلم روایت‌گر داستان دختر جوانی است که در روستایی از خانمی نگه‌داری می‌کند. او رازی دارد: این‌که روز ۴ مارس آخرین فرصت اوست.

در فیلم کوتاه «انجیر» به‌کارگردانی نیکولاس کولووس، النی در بستر مرگ تقاضای یک انجیر می‌کند. شوهرش راهی نزدیک‌ترین درخت انجیر می‌شود اما زمین می‌خورد و پایش می‌شکند. زمان اندکی باقی‌ست و مرد، پیر و فرتوت است… .

«عبور» فیلم کوتاهی محصول یونان و به‌کارگردانی تئودوریس وورناس، داستان آریس است که خوش‌حال از این‌که موفق شده جان خود را بگیرد، در دنیای دیگر چشم می‌گشاید. او در مقابل مخالفت‌های هَدس که عقیده دارد هنوز زمان مرگش فرا نرسیده، سفر خود را به سمت مرگ شروع می‌کند… .

فیلم کوتاه «دانه» فیلمی علمی تخیلی به‌کارگردانی ایفیجینا کوتسونی و محصول یونان است. در آتن دل‌گیر آینده و در جهانی که پرورش گیاهان در ان غیرقانونی‌ست، یک فروشنده گیاه توسط پلیس شناسایی و به ۵ سال بازپروری محکوم می‌شود.

«اویوا» فیلم کوتاه دیگری به‌کارگردانی دیمیتری ناکوس از یونان، داستان ۲ دوست را روایت می‌کند که پس از سال‌های طولانی برای شرکت در مراسم خاک‌سپاری دوست مشترک‌شان در روستا، ملاقات می‌کنند؛ اما سفرشان طولانی‌تر از آنی خواد بود که در ابتدا پیش‌بینی می‌کردند.

 

هفته فیلم اروپایی در تبریز با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره شامل؛ یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، مجارستان، دانمارک، هلند و اتریش، با همکاری DMC و گروه هنری آریانا از ۲۹آبان‌ماه تا ۲آذرماه از ساعت ۱۸در سینما ناجی شهر تبریز برگزار می‌شود.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *