جستجو

 

تحسین ایسپیلن، مستندساز ترکیه‌ای در جشنواره منطقه‌ای «شبدیز» دو کارگاه برگزار می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سهیلا عسکری ضمن اعلام این مطلب گفت: این تهیه‌کننده ترک برای برگزاری یک کارگاه مستند با محوریت شیوه‌های نوین مستندسازی و همچنین یک نشست با عنوان: «چگونه برای فیلم‌مان سرمایه‌گذار خارجی پیدا کنیم؟» در شصت و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان«شبدیز» در کرمانشاه حضور خواهد داشت.

تحسین ایسپیلن از فیلم‌سازان مطرح ترکیه است که در سطح جهانی فعالیت می‌کند و در دو شبکه تلویزیونی به عنوان فیلمبردار و کارگردان مشغول به کار است. وی همچنین مدیر جشنواره فیلم کوتاه ازمیرترکیه است.

مدیر امورجشنواره‌های انجمن سینمای جوانان اضافه کرد: در این دوره از جشنواره منطقه‌ای «شبدیز» پنج فیلم برگزیدهً آخرین دوره فستیوال ازمیر نیز برای نمایش انتخاب شده‌اند و در یک سانس به نمایش در خواهند آمد. جشنواره فیلم کوتاه ازمیرعضو سازمان جشنواره‌های فیلم اروپا است و هرساله دورنمایی از فیلم‌های کوتاه گوشه و کنار جهان را نشان می‌دهد به همین دلیل از آقای ایسپیلن دعوت کردیم تا ضمن انتقال تجربه در این جشنواره حضور داشته باشند و فیلم سازان شهرستانی که دسترسی کمتری به جشنواره‌های بین‌المللی دارند، از تجربیات فیلم‌سازان کشور همسایه، ترکیه بهره ببرند. همچنین  جذب سرمایه نیز برای تولید فلیم‌های داخلی مهم است و امیدوارم این انتقال تجربه برای فیلم‌سازان جوان مفید واقع شود.

شصت و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- شبدیز،  از تاریخ ۱۴ الی  ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۹۷به مدت چهار روز در استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه با حضور استان‌های: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، تهران و کرمانشاه توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *