جستجو

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین فرهنگی با حضور در انجمن سینمای جوانان بوشهر درباره برنامه های پایتخت کتاب ایران به بحث و گفت‌وگو نشستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این جلسه با حضور محسن جوادی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی، غیاسی ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد، علی اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخانه، مجید غلامی‌جلیسه مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران، مصطفی جوادی رییس اداره ارشاد اسلامی کاشان و حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و به همراه جمعی از نویسندگان و سینماگران در کتابخانه سینمای جوان بوشهر برگزار شد.

در این نشست صمیمی عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر ضمن خیر مقدم گفت: این جمع تنها چند سطر از کتاب بی‌بدیل پایتخت کتاب ایران است. بی‌شک برای فراهم‌آوری و دریافت عنوان پایتخت کتاب تلاش‌های فراوانی شده است که از این بابت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سپاسگزاریم. وی در ادامه گفت: برای ترویج کتاب‌خوانی در حوزه سینما نیاز به زیرساخت است که خوشبختانه در طرح نذر کتاب شاهد راه‌اندازی این کتابخانه با نام نویسنده برجسته، احمد آرام شدیم. برزگر با اشاره به سخنان جوادی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد پیرامون تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی گفت: بوشهر شهر ادبیات داستانی ایران است و بی‌شک با داشتن پیشینه‌ای بسیار گران‌بها همچون صادق چوبک، منیرو روانی‌پور، رسول پرویزی، منوچهر آتشی، احمد آرام، ایرج صفدری و… می‌بایست نگاهی ویژه به استان بوشهر داشت. 

برزگر در پایان سخنانش با اشاره به برخی از مشکلات دست به گریبان ناشرین و نویسندگان، تأمین کارت الکترونیکی و حمایت مالی جهت انتشار کتاب و همچنین تجهیز کتابخانه تخصصی سینما را خواستار شد.

در بخشی دیگر از این جلسه علی‌اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخانه وزارت ارشاد طی سخنانی رویکرد جدید وزارت‌خانه را تشریح کرد و گفت: به یقین پیشنهادات هنرمندان و نویسندگان این جمع را بررسی خواهم کرد و برای برگزاری جشنواره بین‌المللی در بوشهر طراحی و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی افزود: درخواست کتاب تخصصی حوزه سینما را هم که آقای برزگر مطرح کرد، انجام خواهد شد.

مجید غلامی‌جلیسه مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران نیز درباره حمایت از فیلم‌سازان گفت: این قول را می‌دهم که مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای فیلم داستانی و ۲۰ میلیون تومان برای فیلم مستند با موضوع کتاب در اختیار انجمن سینمای جوانان استان بوشهر قرار دهم که در این رابطه آقای برزگر پی‌گیری لازم را با ما داشته باشند.

همچنین غیاسی‌ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد نیز با تأکید بر تجهیز کتابخانه انجمن گفت: تخصیص۲۰ میلیون تومان کتاب را در برنامه قرار خواهیم داد و لازم‌است پیگیری آن از طریق سینمای جوان و ارشاد اسلامی استان بوشهر انجام شود.

در ادامه محسن جوادی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این نشست گفت: بسیار خوشحالم که در انجمن سینمای جوانی هستم که به مقوله کتاب اهمیت می‌دهد و به شما قول می‌دهم که از این حرکت پسندیده حمایت جدی نمایم و به نظر جناب وزیر برسانم.

ماحوزی نیز در خصوص انتخاب بوشهرپایتخت کتاب سخنانی ایراد کرد و به موافقت استاندار بوشهر با موزه سینما و شهرک سینمایی اشاره داشت.

مصطفی جوادی رییس ارشاد اسلامی کاشان نیز با خواندن قطعه شعری از سروده‌‌‌های خودش عنوان پایتخت کتاب را به مردم بوشهر تبریک گفت.

در این جلسه دکتر آناهیتا مظفری، علیرضا مظفری، احمد آرام، عبدالکریم نیسنی، محمد لطفی، صادق سعیدی، حسین مظفری، آریو انصاری و شاهین بختیاری‌آزاد نیزبا طرح مباحث فرهنگی نیازهای امروز جامعه فرهنگی بوشهر را برشمردند و پیشنهادهایی را به حاضرین ارائه دادند.

 

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *