جستجو

معاون هنری و سینمایی ارشاد خراسان رضوی گفت: سومین جشنواره فیلم و عکس «تسنیم» از ۲۲ تا ۲۵ دی‌‌ماه در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمدرضا محمدی در نشست خبری سومین جشنواره فیلم و عکس «تسنیم» اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هنر فیلم‌سازی برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب و رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی هنر فیلم‌سازی با محوریت قرآن و عترت و فراهم‌سازی بستری مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان در عرصه دینی قرآن و معارف اهل بیت(ع) از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

محمدی گفت: از دیگر اهداف برگزاری آن می‌توان به مقابله با ترفندهای دشمن اسلام و قرآن با ارائه تولیدات سینمایی با مضامین قرآن و عترت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره معصومین(ع)، استفاده شایسته‌تر از هنر عکس و سینما در اشاعه ارتباطات میان فرهنگی بر مبنای گفت‌وگوی بین ادیان، ترغیب جوانان هنرمندان عکاس فیلم‌ساز به مطالعه و تحقیق و پژوهش در موضوعات قرآنی و سایر موضوعات اشاره کرد.

وی افزود: نخستین جشنواره فیلم و عکس تسنیم در سال ۸۹ در اصفهان برگزار شد، سال ۹۲ دومین جشنواره تسنیم بود که در مشهدمقدس شکل گرفت و سومین جشنواره نیز از هفته آینده آغاز می‌شود، این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار شده که هزار و ۴۴ اثر در سال ۹۶ به ثبت رسیده بود و امسال تعداد آنها به هزار و ۳۱۲ اثر رسید.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به طور جزئی امسال ۴۳۶ فیلم کوتاه، ۲۹۴ فیلمنامه و ۵۸۲ عکس به ثبت رسیده است، ۲۷۲ اثر در بخش داستانی، ۱۰۹ اثر مستند، ۳۴ اثر پویانمایی و ۲۱ اثر تجربی در بخش فیلم کوتاه به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: ۳۴ اثر اقتباسی و ۲۶۰ اثر آزاد نیز در بخش فیلمنامه به ثبت رسیده است، ۴۱۱ تک عکس و ۱۷۱ مجموعه عکس در بخش عکس‌ها ثبت شد، در بخش فیلم محمدرضا باشه آهنگر، داریوش یاری و سعید نجاتی، در بخش فیلمنامه داود رضایی، مهدی بوستانی و ناصر ضمیری و در بخش عکس‌ها، رضا گرجی و ابراهیم بهرامی به عنوان داور فعالیت داشتند.

محمدی اظهار داشت: ۷۰ اثر از مجموعه آثار ارسال شده به جشنواره راه یافت که در بخش فیلم کوتاه متشکل از ۳۶ اثر داستانی، ۱۹ اثر مستند، ۷ اثر تجربی و ۸ اثر پویانمایی بود، در بخش فیلمنامه نیز ۵ اثر اقتباسی و ۱۲ اثر داستانی و همچنین در بخش عکس ۱۱ عکس مجموعه و ۴۹ مجموعه عکس جزو ۷۰ اثر راه یافته به جشنواره بودند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سه فیلمنامه از مشهد و یک فیلمنامه از خراسان رضوی جزو ۱۷ فیلمنامه راه یافته به جشنواره بودند، همچنین از تعداد فیلم‌های کوتاه جشنواره هشت فیلم کوتاه از مشهد و یک فیلم کوتاه از خراسان تأیید شدند، یک خراسانی در مجموعه عکس و هشت خراسانی نیز در تک‌عکس آثار خود را وارد جشنواره کردند.

وی ادامه داد: شنبه ۲۲ دی‌ماه ساعت ۱۰ صبح افتتاحیه آن در باب‌الجواد برگزار شده و پس از سلام به امام رضا (ع) افراد حاضر به سینما مراجعه می‌کنند، اکران نخست از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷، اکران دوم از ۱۷:۱۵ تا ۱۸:۴۵، اکران سوم از ۱۹ تا ۲۰:۳۰ و اکران چهارم از ۲۰:۴۵ تا ۲۲:۱۵ صورت می‌پذیرد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: روز یکشنبه اکران پنجم از ۹:۳۰ تا ۱۱ و جلسه نقد و بررسی از ۱۱ تا ۱۱:۴۰ تشکیل می‌شود، پس از آن کارگاه آموزشی از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ شکل می‌گیرد، اکران ششم از ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۸:۴۵، اکران هفتم از ۱۹ تا ۲۰:۳۰ و اکران هشتم از ۲۰:۴۵ تا ۲۲:۱۵ صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه اکران نهم از ۹:۳۰ تا ۱۱، جلسه نقد و بررسی از ۱۱ تا ۱۱:۴۰، کارگاه آموزشی از ۱۲ تا ۱۳:۳۰ و پس از آن اکران دهم و یازدهم تا ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شوند، کارگاهی نیز با حضور انجمن سینمای مشهد و معاونت آستان قدس رضوی با محوریت موضوعات دینی و اخلاقی برگزار می‌شود.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *