جستجو

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اموردینی و فرهنگی با حضور در انجمن سینمای جوانان ایران با مدیرعامل این مجموعه دیدار و درباره زمینه‌های همکاری مشترک فرهنگی گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین آن مجموعه روز دوشنبه اول بهمن ۹۷ با سیدصادق موسوی مدیرعامل و تعدادی از مدیران انجمن دیدار و تبادل نظر کردند.

در این دیدار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تلاش‌ها و دستاوردهای مجموعه در حوزه آثار دینی و معرفتی را تبیین کرد و برگزاری جشنواره‌های «تسنیم» با رویکرد قرانی در مشهد،  جشنواره فیلم رضوی و همچنین جشنواره «نماز و نیایش» از نگاه دوربین در استان قم  را از جمله فعالیت‌های انجمن در این حوزه‌ها برشمرد.

در ادامه حجت‌الاسلام ارباب‌سلیمانی سخنان خود را با تسلیت  ایام فاطمیه و روایتی از آن حضرت آغاز کرد و با اشاره به  اهمیت نماز در رسیدن به مقام تواضع و فروتنی و دوری از کبر و غرور، مسئولیت مدیران در خصوص ترویج  آن را یادآور شد.

وی فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان را قابل تحسین  خواند و افزود: اگر ما بتوانیم از ابزار هنر و فیلم و نظایر آن به‌خوبی استفاده کنیم و در این راستا آموزش‌های لازم را ارائه کنیم، قطعاً در آینده نه چندان دور در فضای مجازی و حقیقی  شاهد ارائه آثار گران‌بها و ارزشمندی از نسل جوان‌‌مان خواهیم بود.

 

دنیای امروز عرصه جنگ رسانه‌ای است

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اموردینی و فرهنگی ادامه داد: دنیای امروز عرصه جنگ رسانه‌ای است و هر چه که در این میدان، ابزار ما قوی‌تر و آثارمان با محتوای غنی‌تر باشد، بهترو بیشتر به پیشروی و پیروزی دست می‌یابیم.

ارباب‌سلیمانی گفت: بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با محوریت موضوعات ارزشی مانند نماز، ظرفیت‌ها را به اشتراک بگذارند و با همکاری و مساعی دوسویه و نشست‌های کارشناسی، از این ظرفیت‌ها برای  خدمت به جامعه و خصوصاً نسل جوان بهره‌برداری کنند.

دبیر شورای اقامه نماز، آمادگی مجموعه متبوعه را برای همکاری با انجمن اعلام کرد و گفت: باید چارچوب موضوعات این همکاری را شفاف و مشخص کنیم و بر اساس قابلیت‌های انجمن و ظرفیتی که در بخش‌های مختلف وزارت ارشاد وجود دارد و همچنین با درنظرگرفتن توانمندی‌های مخاطب  وحتی هنرجویان انجمن، تفاهمی صورت گرفته و  مبنای حرکت مشترک قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی افزود: امروز در حوزه‌های مختلف در وزارت ارشاد پیوند با نسل جوان را مشاهده می‌کنیم؛ مثلا در معاونت قرآن و عترت، مؤسسات فراوان قرآنی هستند که عمدتا نسل جوان در آن فعالند. همچنین نزدیک به ۲۴ هزار پایگاه کانون فرهنگی هنری مساجد  در سراسر کشور مشغول هستند که  مجوز فعالیت‌شان را  از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده‌اند.  

وی ادامه داد: ظرفیت اوقاف نیز بسیار گسترده است و در حوزه  بقاع متبرکه نزدیک به ۸۰۰۰ امامزاده داریم که مخاطبان مختلفی در این اماکن مقدس در رفت و آمد هستند؛ اگر پیوند با این بخش‌ها تقویت شود و براساس برنامه مشخصی سرمایه‌گذاری مشترک انجام شود، در مدت کوتاهی شاهد بازدهی و ثمرات آن خواهیم بود.

 

نذر فرهنگی ترویج شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اهمیت مقوله آموزش عنوان کرد: آموزش، اولین گام است. اگر آموزش نباشد، تولید فاخر اتفاق نمی‌افتد. در بحث جنگ نرم باید نیروهای متدین را در  بعد آموزشی  و مهارت‌آموزی حمایت کنیم. امروزه در عرصه جنگ نرم، تولید محتوی مهم‌ترین مؤلفه است و اگر خوب اتفاق بیفتد قطعا آثار گرانباری خواهد داشت. در این خصوص از ظرفیت اساتید باید استفاده شود و انجمن سینمای جوانان پل ارتباطی است بین اساتید و نسل جوان.

وی با اشاره به یکی از تولیدات انجمن سینمای جوانان در حوزه نماز، گفت: در انجمن فیلمی با عنوان «درهای آسمان»  درباره نماز تولید شده که علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ستاد اقامه نماز هم مورد توجه قرار گرفت و در پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در ماه مبارک رمضان پوشش داده شد. ما باید بتوانیم فضای جامعه را با آثار بیشتر و بهتر سرشار بکنیم. باید سازوکارها به‌خوبی تعریف شود و از ظرفیت خیرین استفاده شود. به عنوان نمونه باید نذر فرهنگی ترویج شود و خیرین  قدری از نذرهای مالی و فضایی و  خوراکی  را به سمت  نذر فرهنگی هدایت کنند تا دست مدیران فرهنگی برای تولید آثار بیشتر باز باشد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *