جستجو

 

فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با تایید شورای سیاستگذار‌ی این جشنواره اعلام شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی انجمن روابط انجمن سینمای جوانان ایران، به نقل از ستاد خبری هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، فراخوان هشتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اعلام شد.

 

این دوره از جشنواره در چهار بخش مسابقه ملی شامل فیلم‌های کوتاه  داستانی، مستند و پویانمایی، فیلم‌نامه کوتاه با موضوع اصلی احسان و نیکوکاری و با موضوعات ویژه اخلاق و مفاهیم آسمانی آن و نقد انحطاط اخلاقی و ارزش های فراموش شده اجتماعی، جامعه از نگاه جوانان؛ خواست‌ها و نیازهای جوانان، تسهیل گری وکارآفرینی اجتمـاعی، زن و ارزش های آن درجامعه، آب حفظ منابع  ارزشمند آن ، روش‌هـای بهینه مصرف انرژی   ،حفظ و احیای محیط زیست و فضاهای مجازی و تأثیر آن برجامعه برگزار می‌شود.

همچنین در این دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان برای نخستین بار   مسـابقه ملی” شهر درقاب تصویر” به منظور کشف ایده‌های ناب  فیلمسازان جوان کشور و روایتی نو ازمضمون  نیکوکاری  درشهر، درقالب فیلم کوتاه و با موضوعات حقوق شهرونـدی وتأثیر آن در روابط انسانی و اجتماعی، شادابی ونشاط اجتماعی، شهر ایمن ،شهر پاک، خـانه وخـانواده وسبک زنـدگی ایـرانی- اسلامـی وهر موضوعی که مسائل شهری را در بر گیرد، برگزار می‌کند.

 

فیلمسازان وعلاقمندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی خود را با موضوعات زیر از شهر خود تهیه کرده وبه دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

مسابقه مستند پورتره نیز از دیگر بخش‌های جدید جشنواره حسنات است که در هشتمین دوره آغاز بکار می‌کند.  فیلمسازانی که فیلم های کوتاه مستندی را با موضوع خیــّرین ونام آوران علــم وهــنر تهیه نموده اند،میتوانند دراین بخش شرکت کنند.

 

بخش مسابقه دانشجویی اصفهان نیز به منظور کشف استعدادهای جوان در حوزه سینما و فیلم کوتاه درشهر اصفهان، دانشجویان مراکز دانشگاهی، هنرآموزان مراکز آموزشی وانجمن‌های سینمای جوانان استان اصفهان از نوآوری‌های مسئولان برگزاری جشنواره حسنات در دوره هشتم است که در این بخش علاقمندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه داستانی-مستند وپویانمایی خود را که باموضوعات جشنواره تهیه شده باشند، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

شایان ذکرست ارائه گواهی و مستندات مکتوب ازمراکز مذکور برای دانشجویان وهنرآموزان  به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

گفتنی است مدت زمان آثار تولید شده در بخش‌ سینمای ملی، مستند پورتره و مسابقه دانشجویی اصفهان حداکثر ۳۰ دقیقه اعلامشده است و علاقمندان در بخش شهر در قاب تصویر نیز باید آثار خود را تا حداثر پنج دقیقه تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برای شرکت در جشنواره تکمیل فرم فقط از طریق سایت جشنوارهhasanatfilm.ir امکان پذیر است و دریافت کد از سایت به ازای هر اثر ثبت شده الزامی است . لازم است نام فیلم ، نام فیلمساز ، شماره تماس فیلمساز و کد دریافتـی اثـر روی DVD نوشته شود.

 

همه آثار ارسالی می بایست با بالاترین کیفیت ضبط شده ارسال شوند .فیلم‌های ارسالی می‌بایست به صورت ( فایل دیتا ) بر روی DVDهای ۹  و‌ یا ۴٫۷ گیگابایت و یا flash memory  باشند. ضمناً فیلم‌های ارسالی حتماً در قالب سیستم پخش ۲۵ فریم pal ارائه شوند. در غیر این صورت پس از راهیابی اثر به بخش مسابقه هر نوع مشکل در نمایش فیلم به عهده فیلمساز می‌باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تا ۱ آبان ماه اعلام شده است.

 

علاقمندان برای مطالعه کامل فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات می‌توانند به نشانی الکترونیکی hasanatfilm.ir  مراجعه کنند.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *