جستجو

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در اختتامیه سومین جشنواره ملی «تسنیم» گفت: سینما فضایی است که وقتی به مفاهیم جهان‌شمول و آسمانی از قبیل قرآن پای می‌گذارد، بسیار خطرناک می‌شود چراکه دغدغه ساخت یک کار خوب را ایجاد می‌کند.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، سیدصادق موسوی شامگاه ۲۵ دی‌ماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلم، فیلمنامه و عکس «تسنیم» که در پردیس سینمایی اطلس برگزار شد، گفت: انجمن سینمای جوانان ایران قدیمی‌ترین نهاد سینمایی کشور است که در سال ۵۵ تاسیس شده وامروز نزدیک به ۷۰ دفتر و نمایندگی در سراسر کشور و بیش از ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل دارد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: استفاده از زبان و هنر سینما در همه عرصه‌ها موثر است  و توجه به هنر عکاسی و فیلم‌سازی و فیلم‌نامه نویسی برای مفهوم کردن تعاریف جدید بسیار خوب است.

وی ادامه داد : برگزاری جشنواره تسنیم هم از نظر مخاطبان، هم هنرمندان و هم برگزارکنندگان رضایت‌بخش بود و با موفقیت برگزار شد و ما سعی می‌کنیم که این جشنواره را دوسالانه برگزار کنیم  .

موسوی با اشاره به جشنواره موضوعی تسنیم با موضوع قرآن، افزود: کار سختی است که مفاهیم قرآنی را که از جانب وحی آمده را با ابزار زمینی و با زبان هنر قابل درک کرد اما در تاریخ ادیان این هنر بوده که ترویج دین اسلام پرداخته است.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران  اضافه کرد: هنر خوشنویسی در کتابت قرآن و معماری اسلامی و هنر های تجسمی در گذشته همگی در خدمت قرآن بوده است و اما امروز انسان جدید و مقتضیات این عصر موجب می‌شود که مفاهیم قرآنی بازبان هنر سینما برای مخاطبان عرضه شود.

وی استقبال پرشور از جشنواره تسنیم را ستود و گفت : استقبال از جشنواره بی‌نظیر بود و انگیزه هنرمندان عالی و هیجان خوبی بر جشنواره حاکم بودکه امیدوارم در سال‌های آینده ادامه داشته باشد و این وقفه سه ساله از دوره قبل، برکت آثار را چند برابر کرد.

موسوی تصریح کرد : برای دوره بعد جشنواره باید سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه فیلم داشته باشیم و انرژی کمتری برای برگزاری جشنواره صرف کنیم و بیشتر برای تولید متمرکز شویم.

مدیر عامل انجمن سینمای ایران ادامه داد: جشنواره زمانی ارزش دارد که تولیدات خوب و باکیفیتی هم داشته باشد به همین دلیل باید از شعاری بودن و سطحی‌نگری جلوگیری کنیم تا آثار موفقی در حوزه موضوعی تولید شود و ظرفیت انتقال خوبی داشته باشد.

وی از هنرمندان درخواست کرد در آثار هنری با موضوع آموزه‌های دینی بیشتر پژوهش کنند تا مخاطبان بتوانند گره‌های کنونی زندگی‌شان را باز کنند و آثاری با موضوعات عملی‌تر تولید کنند تا به عمق زندگی مردم وارد شوند.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *