جستجو

 

مراسم روز ملی سینما در سالن سینما زیتون انجمن سینمای جوانان رودبار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این مراسم که با حضور دکتر منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار و جمعی از روسای ادارات و علاقه‌مندان هنر هفتم برگزار شد، حسین لطیفی رئیس انجمن سینمای جوانان رودبار ضمن بیان عملکرد سینما زیتون طی ۴ سال فعالیت خود در شهرستان رودبار واستقبال مردم این شهرستان از هنر هفتم گفت: انجمن سینمای جوانان ایران به لحاظ اجرای طرح سینما سیار در سراسر کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان سینما در کشور به ایفای نقش می‌پردازد و این درحالی‌ست که سینمای جوان خود متولی آموزش سینما در کشور نیز هست.

در ادامه این مراسم نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی‌داشت روز ملی سینما به اقدامات فرهنگی از جمله تخصیص اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شهر منجیل اشاره کرد وافزود: سینما عامل انتقال فرهنگ و هنجارهای جوامع است؛ از این روست که امریکا هزینه‌های زیادی برای صنعت سینما می‌نماید و قبل از اقدام نظامی یا تجاوز ابتدا با ابزار سینما مردم کشور هدف را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا ورود و حضورش را توجیه نماید.

منوچهر جمالی با اشاره به موفقیت‌های بین‌المللی سینماگران ایرانی در بعد از انقلاب گفت: سینمای ایران پس از انقلاب موفقیت‌های خوبی کسب کرده و به‌دلیل حضور سینماگران ایرانی فرهنگ ما نیز به جوامع دیگر معرفی شده است.

در ادامه این مراسم ضمن اکران دو فیلم کوتاه  که توسط نوجوانان رودباری ساخته و به دومین المپاد فیلمسازی راه یافته بود، ازاین دو فیلم‌ساز نیز تقدیر شد. در ادامه از ۵ نفر مخاطب سینما زیتون که در تمام اکران‌های یک‌سال گذشته سینما حضور داشتند و رئیس آموزش و پرورش و ۴مدیر مدرسه به‌خاطر همکاری با سینما زیتون برای هدایت دسته‌جمعی دانش‌آموزان برای بهرمندی ازاکران‌های سینما تقدیر شد. همچنین از لطیف لطیفی دارستانی رئیس وقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار که در زمان تصدی وی ساختمان سینما زیتون احداث شد نیز به‌عمل آمد.

در پایان این برنامه به یاد عزت‌اله انتظامی فیلم اجاره نشینها محصول سال ۱۳۶۵ به نمایش درآمد.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *