جستجو

دبیرخانه دهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس «ژیار» از ثبت ۲۴۹ فیلم کوتاه، ۱۸۳ فیلمنامه، ۸۶۵ عکس و ۶۵ مجموعه‌عکس در این رویداد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از دبیرخانه جشنواره «ژیار» از مجموع ٢٧٨ فیلم کوتاه ثبت شده در سایت این جشنواره،  ۲۹فیلم که از سایر استان‌ها (تهران، قم، اصفهان، یزد، کاشان، گرگان و خراسان) ارسال شده بودند، از روند انتخاب و داوری جشنواره کنار گذاشته شدند.
به این ترتیب از میان ٢۴٩ فیلمی که در مرحله انتخاب قرار دارند، استان کردستان با ارسال ١٠١ فیلم بیشترین مشارکت را داشته و استان‌های همدان با ۵٢ فیلم، کرمانشاه با ٣۶ فیلم، چهارمحال و بختیاری با ٢٢ فیلم، آذربایجان‌غربی با ٢٠ فیلم، لرستان با ١٧ فیلم و استان ایلام با یک فیلم به ترتیب در رده‌های بعدی مشارکت در این جشنواره منطقه‌ای قرار دارند.
برپایه این گزارش در بخش فیلمنامه تعداد ١٨٣ عنوان فیلمنامه از ١١۴ نویسنده هم‌اکنون در مرحله مطالعه و انتخاب قرار دارند. از این تعداد، ١٧٠ اثر به بخش آزاد و ١٣ اثر به بخش اقتباسی ارسال شده‌اند. ۲۲ اثر نیز به دلیل اینکه از سایر استان‌ها شرکت‌ کرده بودند، از روند بررسی حذف شدند.
همچنین در بخش عکس تعداد٨۶۵ قطعه عکس و ۶۵ مجموعه‌عکس در سایت جشنواره ثبت شده‌اند.

گفتنی‌است، فیلم‌سازان زن ٢١ درصد از شرکت‌کنندگان جشنواره ژیار را تشکیل می‌دهند؛ جوان‌ترین فیلم‌ساز شرکت کننده ١٩ ساله و مسن‌ترین آن‌ها ۵٧ ساله است.

دهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس «ژیار» با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، همدان و چهارمحال وبختیاری از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت سال ۹۷ در سنندج برگزار می‌شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *