جستجو

عکاسان و هنرجویان رشته عکاسی در چهارمحال و بختیاری با همکاری انجمن سینمای جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عکس‌های «احمد تاجی» را خوانش کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در آیین نکوداشت احمد تاجی از عکاسان باتجربه چهارمحال و بختیاری که سه دهه در این عرصه فعالیت کرده است، عکس‌های او با موضوع مستند اجتماعی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در این مراسم که در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد برگزار شد، ابتدا مجموعه عکس‌های عاشورایی این هنرمند، مجموعه‌ای از تک‌عکس‌های مستند وی و همچنین مجموعه «اشرف» که داستان یک دختر عشایر بیمار است.پس از نمایش مورد ارزیابی هنری قرار گرفت.
احمد تاجی از جمله هنرمندانی است که موفق به ثبت موقعیت‌های ناب عکاسی در مستند اجتماعی شده است.
در ادامه کریم منزوی، از اساتید رشته هنر در دانشگاه طی سخنانی گفت: احمد تاجی هنرمندی است که در انجمن سینمای جوانان عکاسی را فراگرفته است و دید سینمایی به موضوعات مستند اجتماعی دارد.

وی افزود: عکس‌هایی که احمدتاجی ثبت کرده، دارای امضای خاص اوست و در تمامی عکس‌هایش به عناصر زیبایی‌شناسی توجه ویژه‌ای دارد.
جواد کارگران‌دهکردی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز عکاسی مستنداجتماعی را از ژانرهای اثرگذار در این هنر دانست و گفت: عکاسان مستند اجتماعی با ثبت واقعیت‌های اجتماعی یک رخداد را همانگونه که وجود دارد، به مخاطب ارائه می‌کنند.
مسئول انجمن سینمای جوانان شهرکرد نیز در این مراسم گفت: این انجمن بنابر رسالتی که دارد، تا پایان سال آیین نقد و عکس‌خوانی و تجلیل از عکاسان پیشکسوت را اجرا می‌کند.
سجاد میرزاییان‌دهکردی افزود: این انجمن سال آینده نیز آثار ۱۰عکاس را مورد بررسی قرار می‌دهد و از عکاسان نام‌آور جشنواره‌های مختلف قدردانی خواهدکرد.
به گفته وی، علاوه بر این، انجمن سینمای جوانان شهرکرد اقدام به برگزاری پاتوق فیلم و نقد و بررسی عکس هنرمندان استان می‌کند.

گفتنی‌است، در این آیین که با عنوان «رنج عکس» برگزار شد، رضا زیرک‌پور، بهرام شمسی‌پور، ایوب پشتوار، بهزاد پیشکار، امین پاسی‌شیرازی، احمد ریاحی‌دهکردی از عکاسان و جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف استان حضور داشتند.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *