جستجو

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف،  در بابل به کار خود پایان داد.

 

 به گزارش روابط عمومی سینمای جوانان ایران به نقل از روابط عمومی  نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی سینمایی وارش شهرستان بابل برگزار شد .

در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن کریم توسط ابوالفضل بهرام پور قاری بین المللی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و کلیپ سلام امام رضا(ع) تیزر این جشنواره که شامل تصاویری از فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی است، نمایش داده شد.

در ادامه محمدرضا شهیدی فر مجری مراسم از محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و رییس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش دعوت به سخنرانی کرد.

شالویی: وارش تنها یک جشنواره سینمایی نبود

محمود شالویی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و رییس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش ضمن خوش آمدگویی به حضار بیان کرد: جشنواره فرهنگی، هنری و بین المللی وارش در استان مازندران نهمین دوره خود را در حالی آغاز کرد که در سالگرد شهدای خان طومان هم قرار داریم. خوب است یادآور شویم افتتاحیه جشنواره وارش با نمایش فیلمس ارزشمند از یک شهید ارزشمند مازندرانی کار خود را آغاز کرد. نباید انتظار داشته باشیم وارش دچار توقف و تعطیلی شود. توقف چهار سال گذشته اگرچه باعث فراموشی جشنواره شده بود اما احیای دوباره جشنواره نزدیک به ۷ ماه طول کشید و نتیجه بخش بود.

وی افزود: بیش از سه هزار اثر به این جشنواره راه پیدا کرد و انتخاب از بین این تعداد آثار دشوار بود. وقتی از هیات داوران پرسیدیم سطح جشنواره را چگونه ارزیابی کردید، همه اذعان داشتند که آثار با کیفیتی بسیار بالا بودند و این جشنواره زیر بنای مستحکم فرهنگی و هنری دارد. این مجتمع به یمن جشنواره وارش بازسازی شده و طبیعی است وقتی دبیرخانه دائمی فعالیت کند دیگر تعلل و خدشه در جشنواره وارد نخواهد شد و امیدوارم پویا به کار خود ادامه دهد.

شالویی خاطر نشان کرد: امروز در خطبه های نماز جمعه  حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه بابل هم از این رویداد قدردانی کردند و این امر رسالت ما را سنگین تر می کند. از همه دستگاه هایی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند سپاسگزارم.همچنین از آقایان صانعی مقدم و طباطبایی نژاد که از آغازگران این رویداد بودند و همه دست اندرکاران جشنواره تشکر می کنم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران عنوان کرد: مسئولان استانی و شهرستان بابل همراهی معنوی خوبی با ما داشتند و برخی هم حمایت هایی مادی داشتند. از تمام مسئولان استانی، فرماندار بابل، نمایندگان بابل در مجلس شورای اسلامی و استاندار و به ویژه از امام جمعه محترم شهر بابل که در برخی جلسات ما هم حضور پیدا کردند سپاسگزارم.این جشنواره برای شکل گیری نیاز به حمایت های بسیار داشت.

وی در پایان بیان کرد: جشنواره وارش تنها در حوزه سینما فعالیت نکرد و تنها بخشی از این جشنواره سینما بود و برنامه‌های جانبی بسیاری هم داشت. در نگارخانه ها آثار زیبایی نمایش داده شدند و کارگاه‌های تخصصی و مراسم آیینی همه حکایت از این داشتند که جشنواره وارش به خوبی برگزار شده است.

در ادامه بعد از نمایش گزارشی تصویری از روند برگزاری جشنواره، مهدی قربانپور دبیر جشنواره به روی سن رفت.

ابراز امیدواری نسبت به برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش

مهدی قربان پور، دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش بیان کرد: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ها بسیار کمک کردند تا این جشنواره جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تمام دست اندرکاران این دوره از جشنواره، عنوان کرد: ما امروز مهمان داریم و من به همین دلیل چندان صحبت نمی کنم و امیدوارم بتوانیم با کمک همدیگر دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش را برگزار کنیم.

دبیر جشنواره همچنین از نیروهای داوطلب و دست اندرکاران این جشنواره و به ویژه کسانی که کارشان تاثیرگذار است اما شاید دیده نشود، تشکر کرد.

 همچنین کلیپ معرفی مشاوران انتخاب بخش مسابقه ملی و هیات انتخاب بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده شد. در کلیپ دیگری نیز داوران بخش های مسابقه ملی و مسابقه بین‌الملل معرفی شدند. 

حسن نژاد: شهیدان هنرمندان ماندگار ایران هستند

حسین حسن نژاد معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران نیز با بیان این که امروز سخت نیازمند به گفتن و شنیدن هستیم، بیان کرد: این که بتوانیم با درست گفتن و درست شنیدن زمینه تعالی و رشد خود را ایجاد و در سایه آگاهی زندگی کنیم، مهم است. برای گفت و گو صرفا به زبان نیاز نداریم و باید از همه ابزارها استفاده کنیم و یکی از این ابزارها حتما هنر است.

وی افزود: باید به تمام بخش های هنر توجه جدی کنیم. جشنواره فیلم وارش توانست فرصتی ایجاد کند که توانایی ما برای گفتن و شنیدن و تفاهم افزایش پیدا کند و به همه دست اندرکاران جشنواره خسته نباشید می گویم. در این جشنواره با ملت های دیگر حرف زدیم و آن ها هم با ما حرف زدند. وقتی نیمی از آثار این رویداد از کشورهای خارجی است به این معناست که جشنواره توانسته مرزهای کشور را درنوردد و گستره وسیعی برای گفتن و شنیدن ایجاد کند.

حسن نژاد عنوان کرد: باید امروز از هنرمندانی یاد کنیم که برای همیشه ماندگار هستند و آن ها شهیدانند. همچنین اگر پیگیری استاندار نبود شاید ضعف هایی در جشنواره به وجود می آمد و البته از تمام برگزار کنندگان جشنواره تقدیر و تجلیل می کنم. امیدوارم همه بتوانیم برای گفتن و شنیدن فرصت و وقت بیشتری بگذاریم.

پخش تصاویر و گفته هایی از زنده یاد داوود رشیدی هنرمند اهل مازندران و بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون بخش بعدی این مراسم بود.

نشان داوود رشیدی به یک هنرمند مازندرانی رسید

با حضور احترام برومند همسر داوود رشیدی، لیلی رشیدی و محمدرضا اصلانی روی سن، نشان داوود رشیدی نیز به علی دنیوی ساروی فیلمساز، فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس تئاتر و رادیو، گوینده، بازیگر و کارگردان رادیو و مدرس تعلق گرفت.

علی دنیوی ساروی متولد ۱۶ آذر ۱۳۴۵ در ساری و دارای مدرک کارشناسی مطالعات ارتباطات اجتماعی است. وی آثار نمایشی رادیویی بسیاری را تاکنون نوشته که کارگردانان مطرحی چون صدرالدین شجره، بهزاد فراهانی، ژاله علو، مجید حمزه، رضا عمرانی و… کارگردانی کرده‌اند.

احترام برومند در سخنان کوتاهی با تقدیر و تشکر از مسئولان ارشاد مازندران و جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: متشکرم که سالنی را به نام داوود رشیدی در بابل نامگذاری کردند. امیدوارم این سالن مایه خیر و برکت باشد و ما هم بتوانیم از اجراهای آن حمایت کنیم.

وی با اشاره به معیارهای اهدای نشان داوود رشیدی بیان کرد: امسال خواهش کردم اجازه بدهند نشان داوود رشیدی را به یک هنرمند مازندرانی اهدا کنیم. به ویژه معیار ما این بود که این هنرمند در سرزمین خودش فعالیت کرده باشد و شخصیتی که انتخاب کردیم همان ویژگی ها و صفاتی را داشت که دنبالش بودیم.

علی دنیوی ساروی نیز با حضور روی سن گفت: بسیار هیجان زده ام که در محضر هنرمندان شریف استان مازندران و کشورمان هستم و از خانواده داوود رشیدی و برگزار کنندگان جشنواره بین المللی فیلم وارش به خاطر انتخاب شان سپاسگزارم.

اجرای موسیقی توسط کیوان ساکت در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش بخش بعدی این مراسم بود.

در ادامه الهه نوبخت مدیر بخش بین الملل جشنواره برای اهدای جوایز بخش مسابقه بین الملل روی سن رفت.

نوبخت با خوشامدگویی به مهمانان از سرگئی دوروتسوی، مهرداد اسکویی و بهمن آقایی دعوت به حضور روی سن کرد.

برگزیدگان بخش مسابقه بین‌الملل معرفی شدند

بهترین فیلم انیمیشن بخش مسابقه بین الملل «نظریه غروب» به کارگردانی رومن سوکولف از روسیه معرفی شد.

کارگردان این اثر با تشکر از هیئت داوران بیان کرد: از دریافت این جایزه و حضور در ایران بسیار خوشحالم.

هیئت داوران در این بخش از فیلم «افسانه کرم هفتواد» به کارگردانی اصغر صفار و عباس جلالی یکتا از ایران نیز تقدیر کردند.

 

جایزه بهترین مستند جشنواره به طور مشترک به دو فیلم «۱۳ کیلومتر» از قزاقستان به کارگردان ولادیمیر تالکین و «کهکشان بزرگ» به کارگردانی کی سنیا الیان از روسیه اختصاص یافت.

ورونیکا دوروتسوی فرزند سرگئی دوروتسوی جایزه «کهکشان بزرگ» را به نمایندگی از صاحب اثر دریافت کرد.

همچنین هیئت داوران این بخش از شخصیت اصلی فیلم «بافنده» از افغانستان به کارگردانی محمد آیریک تقدیر کردند.

 

جایزه بهترین فیلم داستانی در بخش مسابقه بین‌الملل به «آوای تنبور» به کارگردانی انیسا صبیری از تاجیکستان تعلق گرفت.

 جایزه ویژه هیئت داوران این بخش نیز برای فیلمبرداری فیلم «ایمان» به کارگردانی تاتیانا فدورووسکایا از روسیه اهدا شد.

آنتون لابچنکو آهنگساز و موسیقیدان روسی جایزه فیلم «ایمان» را به نمایندگی از صاحب اثر دریافت کرد.

 

جایزه ویژه هیئت داوران نیز برای بهترین فیلم به «تکلیف» ساخته علی خوشدونی فراهانی از ایران تعلق گرفت.

فراهانی پس از دریافت جایزه خود گفت: کاش فضایی در مازندران فراهم شود تا علاقه‌مندان به سینما در بابل و سایر شهرها حتی در حد یا دو سانس فیلم های کوتاه را در سالن های سینما ببینند.

مهرداد اسکویی نیز بیان کرد: خوشحالم که در کنار چهره های مطرح جهان فیلم های شما را به داوری نشستم. خوشحالیم که استان عزیز مازندران و شهر بابل با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم وارش پرچمدار حرکتی عظیم شده است و امیدواریم این جشنواره سال های سال برقرار و پایدار بماند.

نوبخت مدیر بخش بین‌الملل نیز بیان کرد: مهم است که جریان سازی جشنواره بین المللی فیلم وارش مثل تمام جشنواره‌های بزرگ دنیا که به نام و در شهرها برگزار می‌شوند، موفق بوده است. سعی کردیم این جریان سازی را در کشورهای منطقه نیز انجام دهیم و امیدوارم نتیجه بخش بوده باشد.

 

در ادامه ابراهیم مختاری و سید محمدمهدی طباطبایی نژاد رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای تقدیر از فرشاد فداییان به پاس یک عمر فعالیت مستمر وی در حوزه سینمای مستند به روی سن رفتند.

 

ابراهیم مختاری، محسن جهانشاهی رییس بنیاد نخبگان مازندران، قربانعلی ولی زاده معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه شهرستان بابل جهت اهدای جایزه بخش ویژه جنگل های هیرکانی روی صحنه حاضر شدند.

در این بخش یاسر طالبی تهیه کننده مستندهای «نفس آخر» جایزه بهترین فیلم به همراه لوح تقدیر یونسکو و مبلغ ۴۰ میلیون ریال  را دریافت کرد.

الهه نوبخت به نمایندگی از طالبی که در ایران حضور نداشت، جایزه وی را دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردانی مستند نیز به همراه لوح تقدیر یونسکو و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به رضا مجلسی کارگردان مستند «به کجا می رویم» تعلق گرفت.

جعفر گودرزی، محمدرضا مقدسیان و الهام حسامی نمایندگان انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای اهدای جایزه انجمن منتقدان روی سن رفتند.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران تندیس بهترین مستند را به «اسرار دریاچه» به کارگردانی آرمین ایثاریان و تندیس بهترین فیلم داستانی را به «تلقین» به کارگردانی اشکان خیل نژاد اهدا کرد.

محمدرضا مقدسیان داور نشان انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی نیز بیان کرد: باید از مستندها و فیلم های خوبی که در این جشنواره نمایش داده شد، تشکر کنم.

همچنین بابک بهداد، مهدی باقری و سعید تارازی نمایندگان انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند برای اهدای جایزه انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند روی سن رفتند.

نشان انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند نیز به فیلم «پسران سندباد» به کارگردانی رضا حائری تعلق گرفت.

سعید تارازی با قرائت بیانیه هیئت داوران این نشان گفـت: هیئت داوران این نشان پس از بررسی ۲۷ فیلم مستند منتخب بخش ملی جشنواره وارش و با توجه ویژه به آیین نامه این جشنواره، در نهایت به پنج نامزد رسیدند. این مستند ها با موضوع مردم شناسی هستند و با توجه به گستردگی تعاریف جدید فیلم مردم شناسی به صورت کلی تر در چارچوب انسان شناسی تصویری قرار می گیرند.

وی افزود: فیلم های مردم شناسی علاوه بر مرور تحقیقات مردم نگاری به تحلیلی از وضعیت با نگاه علمی توجه دارند. کارگردان فیلم مردم شناسی نگاه علمی خود را فراتر از نگاه فیلمسازانه قرار می دهد. زاویه نگاه فیلمساز مردم شناس عمیقاً درگیر تحلیل علمی از موضوع مردم شناسانه است.

تارازی فیلم های نواجش به کارگردانی شهروز توکل، اهل آب به کارگردانی آزاده بیزارگیتی، پسران سندباد ساخته رضا حائری، قارشلق به کارگردانی رضا غلامی مطلق و هم جا به کارگردانی مهدی قنواتی را به عنوان نامزدهای دریافت این نشان معرفی و عنوان کرد: داوران تصمیم گرفتند با توجه به این که مهدی اسدی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی است و حسین ریگی در جشنواره رشد نشان انجمن را دریافت کرده، دو فیلم «جمعه قالی» و «فصل بادهای گرم» را از چرخه داوری کنار بگذارند و نشان عالی انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران را به رضا حائری کارگردان مستند «پسران سندباد» اهدا می کنند.

آرزو برای بهبود شرایط اقتصادی مردم

الهام حسین زاده و امیر توده روستا نمایندگان انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران(ایسفا) نیز برای اهدای جایزه ایسفا روی سن حاضر شدند.

نشان ویژه انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) به فیلم «گاو آمریکایی» به کارگردانی فاطمه طوسی تعلق گرفت.

طوسی پس از دریافت جایزه اش گفت: امیدوارم سال آینده مردم به لحاظ اقتصادی آنقدر شرایط شان خوب باشد که سالن‌های سینما همیشه پر باشد.

توده روستا نیز توضیح داد: نشان ایسفا را هیئت داورانی متشکل از الهام حسین زاده، امیدعبداللهی، کاظم ملایی اهدا کرده اند.

 

محمدرضا اسحاقی نوازنده دو تار گرجی و آهنگساز مازندرانی نیز در اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش به اجرای موسیقی پرداخت.

 

در ادامه برگزیدگان بخش مسابقه «ترنه وا» شامل فیلم‌هایی با محوریت جغرافیای مازندران نیز در اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش معرفی شدند.

هیئت داوران هیچ اثری را شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم پویانمایی و بهترین فیلم داستانی در بخش مسابقه «ترنه وا» نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش ندانستند اما محمد عسگر خواه برای کارگردانی فیلم «خالو اسداله» لوح ترنه وا به همراه مبلغ ۳۰ میلیون ریال را در بخش بهترین مستند مسابقه «ترنه وا» دریافت کرد.

جایزه ویژه هیئت داوران این بخش نیز به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به علی احمد زرین کلایی کارگردان مستند فیلم «بر فراز صخره های مرتفع» و جواد وطنی تهیه کننده فیلم مستند «ورس» اختصاص یافت.

در ادامه جهانگیر نصری اشرفی، نیما جاویدی، امیر توده روستا، مهدی منیری و طناز طباطبایی اعضای هیئت داوران بخش ملی برای اهدای جوایز این بخش روی صحنه رفتند.

پارکینگ طبقاتی بس است

طناز طباطبایی به جای قرائت بیانیه هیئت داوران نکته ای را یادآوری و بیان کرد: من و دیگر اعضای هیئت داوران ترجیح دادیم نکته مهمی را در این مراسم بگوییم. بابل از اولین شهرهایی بوده که سینما در آن افتتاح شده است اما متاسفانه ۴ سینما در آن در دهه گذشته تخریب شده و پارکینگ طبقاتی جای آن را گرفته است اما قول داده شده مجتمع‌هایی فرهنگی و تجاری ساخته شوند که صاحب سینما باشند و امیدوارم این گفته مسئولان در حد قول باقی نماند و عملی شود. خیلی بد است جای سینما پارکینگ طبقاتی ساخته می شود!

برگزیدگان بخش مسابقه ملی نیز به شرح زیر معرفی شدند:

بهترین تحقیق و پژوهش

آرمین ایثاریان برای تحقیق مستند فیلم «اسرار دریاچه» تندیس جایزه بهترین تحقیق و پژوهش به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال را دریافت کرد.

بهترین فیلمنامه داستانی

تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال برای بهترین فیلمنامه داستانی به رضا جمالی برای فیلمنامه «صدای سارا»  رسید.

 

بهترین کارگردانی پویانمایی

تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای بهترین کارگردانی پویانمایی به ملیحه غلام زاده کارگردان فیلم «کلاف» رسید.

  بهترین کارگردانی مستند

الهام معروفی برای فیلم «۳۳۰ سی سی خاطره» تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال را برای بهترین کارگردانی مستند دریافت کرد.

معروفی بعد از دریافت جایزه اش عنوان کرد: از مردم مظلوم جنوب و خوزستان یاد می کنم که درگیر سیل بودند و شاید برای ما این غم قابل درک نباشد که آن ها یکبار زندگی شان را در جنگ از دست داده اند و بار دیگر در سیل.

وی از مهرداد اسکویی، محمدرضا اصلانی، ابراهیم مختاری و پیشکسوتان مستند تشکر کرد.

بهترین کارگردانی داستانی

فاطمه طوسی برای فیلم «گاو آمریکایی» تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال عنوان بهترین کارگردانی داستانی را به خود اختصاص داد.

طوسی جایزه‌اش را به پدرش اهدا کرد و گفت: با این که از او فاصله زیادی دارم و آرزو می‌کنم روزی در این جمع این لحظه را ببیند، این جایزه را به پدرم تقدیم می‌کنم.

جایزه ویژه دبیر جشنواره

مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش بیان کرد: جشنواره نهم با حضور بهترین ها برگزار شد. با احساس بسیار خوب و ویژه ای که دارم به دو فیلم جایزه ویژه اهدا می کنم.

جایزه دبیر جشنواره به همراه مبلغ ۳۰ میلیون ریال به شهروز توکل کارگردان مستند «نواجش» و هادی احمدی کارگردان فیلم «دادا سلطنه» اهدا شد.

شهروز توکل کارگردان «نواجش» جایزه خود را به همسرش تقدیم کرد. همچنین منوچهر جهانی به نمایندگی از هادی احمدی جایزه این هنرمند را دریافت کرد.

 

جایزه ویژه هیئت داوران نیز در بخش مسابقه ملی برای کارگردانی فیلم مستند «آب سوخته» به مرتضی مطوری، برای کارگردانی فیلم «همجا» به مهدی قنواتی و برای کارگردانی فیلم تلقین به اشکان خیل نژاد اها شد.

 

بهترین فیلم

فیلم مستند «اسرار دریاچه» به تهیه کنندگی آرمین ایثاریان نیز تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال را دریافت کرد.

آرمین ایثاریان بعد از دریافت جایزه اش گفت: جایزه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و بهترین فیلم مستند و دیگر جوایز این جشنواره برایم بسیار جذاب بود. امیدوارم همیشه شاد و تندرست باشید.

 

جایزه ویژه محمود شالویی رییس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش نیز به فیلم «لوتوس» به کارگردانی محمدرضا وطن دوست تعلق گرفت.

محمدرضا وطن دوست نیز از دریافت این جایزه ابراز خرسندی کرد.

محمود شالویی نیز بیان کرد: بی انصافی است اگر در این شب از مهدی قربانپور تشکر نکنم. به پاس زحمات او و به دلیل این که من از او برای احیای جشنواره فیلم وارش دعوت کرده بودم، از دبیر جشنواره تقدیر می کنم.

قربانپور نیز ضمن تشکر از شالویی عنوان کرد: من هنگام برگزاری دوباره این جشنواره در برخورد با آقای شالویی احساس نمی کردم صرفا با یک مدیر در ارتباطم بلکه ایشان را انسانی فرهیخته و دغدغه مند دیدم. امیدوارم به عنوان سرمایه ای ملی به این اتفاق بزرگ در استان مازندران استمرار ببخشند.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در بابل، رامسر و ساری برگزار شد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *