جستجو

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، رویکرد جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان را اهتمام به ظرفیت‌های بومی سینما و فرصت‌سازی برای هنرمندان بومی استان توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نشست خبری شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اردبیل با حضور سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سالن اجتماعات این اداره کل با اصحاب رسانه استان اردبیل برگزار شد.

اسحاقی، در این نشست خبری گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزاری برنامه‌های ملی و بین‌المللی متعددی را در حوزه‌های فرهنگی و هنری برای سال ٩٧ در استان اردبیل پیش‌بینی کرده که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این برنامه‌ها در موعد مقرر در استان برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اردبیل توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر گفت: این جشنواره با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر میان مسئولین استانی و ستاد مرکزی سینمای جوانان ایران در جهت همکاری‌های دوجانبه، برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اظهار کرد: اگرچه این جشنواره به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، ولی می‌توان گفت که این رویداد نوعی جشنواره نیمه‌کشوری است و استان‌های: گیلان، زنجان، قزوین، البرز، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و اردبیل در آن حضور دارند.

وی حضور بیش از ٢٠٠ هنرمند در این جشنواره را قابل پیش‌بینی دانست و افزود: شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اردبیل در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود و محور ویژه آن، حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این نشست خبری تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با رویکرد اهتمام به ظرفیت‌های بومی سینما و با هدف فرصت‌سازی برای هنرمندان بومی استان است.

سیدناصر اسحاقی همچنین با اشاره به اینکه این جشنواره تفاوت خاصی با جشنواره‌های دیگر دارد، بیان کرد: این جشنواره با گرایش کارگاهی و با حضور اساتید زبدۀ کشوری برگزار خواهد شد که سوق یافتن جشنواره به سمت کارگاهی، باعث افزایش و بینش هنری، آشنایی با تازه‌های هنر و آشنایی با مبانی فلسفی جدید و پردازش متدولوژی‌های جدید هنری توسط هنرمندان خواهد شد.

شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از ۲۳ تا ۲۶ مردادماه۹۷ در مشگین‌شهر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۱۶ تیرماه برای ثبت‌نام در آن فرصت دارند.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *