جستجو

 

کارگردان فیلم‌ سینمایی «سرو زیر آب» در جشنواره «تسنیم» از دغدغه‌هایش برای ساختن فیلم‌های دفاع مقدس گفت.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «محمدعلی باشه‌آهنگر» در گفتگو با ستاد خبری جشنواره ملی فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس «تسنیم» گفت:  کار فرهنگی که جوانان را به سمت و سوی الهی می‌کشاند، قطعاً ارزشمند است و جشنواره تسنیم با موضوع قرآنی از آن دسته کارهای فرهنگی ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی درباره حضورش در جنگ و دوران دفاع مقدس تصریح کرد: مهم‌ترین دوره‌ی زندگی انسان دوره نوجوانی و جوانی است که تحت تاثیرات و شکل‌گیری شخصیت قرار دارد؛ من این دوران را در جنگ به‌سر بردم.

باشه‌آهنگر ادامه داد: اولین تلنگری که در آن روزها برای من بوجود آمد، به‌هم‌ریختگی زندگی مردم و تعرض به خاک کشور بود که این چیزها جوان را ترغیب می‌کند برای ایستادگی و دفاع.

کارگردان سرو زیر آب بیان کرد: من در سن ۱۸ سالگی ازدواج کردم و در آن شرایط جنگ خیلی برایم آزاردهنده و نگران‌کننده بود.  شرایط جنگی،  شخصیت مقاومی از افراد می‌سازد که قابل مقایسه با هیچ موقعیتی نیست.

وی در خصوص دغدغه‌اش به ساختن فیلم‌های جنگ و دفاع مقدس اظهار داشت: من هر آنچه را که در جنگ دیده‌ام در فیلم‌هایم روایت می‌کنم؛ شاید بعضی از این روایت‌ها قابل باور نباشد اما من در فیلم‌هایم هیچ‌وقت تحریف و اغراق نکرده‌ام.

سومین جشنواره  ملی فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس «تسنیم»، ‌با رویکرد ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین ارتقاء سطح کیفی و محتوایی آثار هنری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی از ۲۲تا ۲۵ دی‌ماه سال ۱۳۹۷ در مشهد در حال برگزاری‌است.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *