جستجو

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: انجمن سینمای جوان در این استان با توجه به داشته‌های اندک خود عملکرد بسیار خوبی داشته و شایسته قدردانی است.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، شامگاه  یکشنبه ۱۳ آبان‌ماه علی نواداد معاون امنیتی سیاسی استانداری اردبیل و شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی با حضور در جمع هنرمندان انجمن سینمای جوانان استان اردبیل به گفت وگوی صمیمی با آنها پرداخت.

در این جلسه که معاون هنری و مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فیلم‌سازان، عکاسان و هنرجویان انجمن حضور داشتند، ابتدا میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ضمن خیرمقدم به مهمانان به ارائه عملکرد این دفتر در چندسال اخیر پرداخت. وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ فیلم ساخته شده است و تولیدات این دفتر درسال ۹۷  هفت حضور بین‌المللی و ۱۷ حضور ملی داشته و در مجموع موفق به کسب ۹ جایزه شده‌اند.

موسوی  برگزاری دوره‌های آموزش فیلمبرداری، عکاسی و فیلم‌سازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان، تشکیل ۱۳ پاتوق فیلم و چهار عنوان ورک‌شاپ آموزشی و جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با حضور ۱۰ استان در مشگین‌شهر را از جمله فعالیت‌های این دفتر ذکر کرد. مدیر انجمن سینمای جوانان اردبیل تمام این فعالیت‌‌ها را نتیجه همت و تلاش فیلم‌سازان و حمایت های معنوی و تجهیزاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: با تاسف با وجود استعدادهای فراوان کمبودهای مالی مانع از شکوفایی آنها در استان اردبیل می‌شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل  در ادامه افزود هنرمندان و اعضای علاقه‌مند این انجمن به‌رغم کمبود امکانات و اعتبارات طی چند سال اخیر در زمینه فیلمنامه‌نویسی و فیلم‌سازی در سطح استانی ، ملی و بین‌المللی به خوبی درخشیده‌اند.

علی نواداد که در سال‌های گذشته در سمت مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با این انجمن و هنرمندانش تعامل نزدیک داشت، از اینکه در مقام معاونت امنیتی سیاسی استانداری بسیار دیر در این جمع حضور پیدا کرده، ابراز تاسف نمود و افزود که باید خیلی زودتر از اینها این دیدار اتفاق می‌افتاد .

نواداد عملکرد این دفتر در سالهای اخیر را بسیار پربار و پر افتخار ارزیابی کرده، از مدیریت انجمن سینمای جوانان استان و فیلم‌سازان و افتخار آفرینان این مرکز قدردانی نمود.

وی افزود: با وجود کمبود شدید امکانات و اعتبارات در چند سال اخیر کارهای خوب و تحسین برانگیزی از سوی انجمن سینمای جوانان استان انجام شده است.

معاونت امنیتی سیاسی استانداری بیان کرد: با تهیه گزارش مبسوط از وضعیت و کارهای انجام شده انجمن، استاندار اردبیل برای حمایت از سینماگران اردبیلی در جریان قرار بگیرد.

او بر تقویت بنیه مالی و نیز سخت افزاری و نرم‌افزاری انجمن سینمای جوان اردبیل تاکید کرد و گفت: برای تحقق این خواسته تا حد امکان تلاش خواهیم کرد.

نواداد، از هنر و بویژه فیلم و سینما به عنوان یک رشته تاثیرگذار در جامعه یاد کرد که می‌‌تواند در خدمت رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه قرار بگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل همچنین به برخی مطالب مطرح در فضای مجازی اشاره کرد واظهار داشت: استفاده نادرست از ظرفیت فضاهای مجازی و ازجمله انعکاس خبرها و مطالب بی پایه سبب هدر رفت وقت همه افراد درگیر در موضوع می‌‌شود و پیامدهای منفی دیگری را نیز به جامعه تحمیل می کند.

نواداد هنر سینما را از جمله عرصه‌‌هایی دانست که به واسطه پخش خبرها و مطالب کذب و گاهی اهانت‌آمیز از سوی بعضی افراد مغرض به آن خدشه وارد شده و در مواردی باعث لطمه به آبرو و حیثیت افراد می‌شود.

او افزود: چنین اقدام های ناشایستی هم از لحاظ شرعی و هم از نظر قانونی غیراخلاقی بوده و جرم تلقی می‌گردد.

وی با اشاره به جنبه‌های منفی و مثبت فضاهای مجازی گفت: باید از جنبه مثبت این فناوری برای کمک به همدیگر و رفع مشکلات بهره بگیریم، اختراع و به بازار آمدن هر فناوری بسته به نحوه استفاده افراد از آنها با محاسن و معایبی همراه است و چه بهتر که انسان متمدن با استفاده مناسب آنها را در راستای منافع خود و دیگران به کار گیرد.

پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *